۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
در مورد دیزل ژنراتور ها چه می دانید؟

در مورد دیزل ژنراتور ها چه می دانید؟

این مقاله به شرح و بررسی انواع دیزل ژنراتور، از جمله دیزل ژنراتور پرکینز، ولوو و کامینز پاور خواهد پرداخت.

دیزل ژنراتور چیست؟

بازار؛ گروه صنعت: پیش از آن که به دیزل ژنراتور پرکینز، دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتور کامینز پاور بپردازیم، لازم می دانیم شما مصرف کنندگان عزیز را فارغ از نام برندها با دیزل ژنراتور آشنا سازیم. به طور کلی دیزل ژنراتورها محصولاتی هستند که حاصل ترکیب موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی می باشند. هدف از این کار ترکیبی، تولید انرژی برق است. در واقع می توان گفت هدف اصلی استفاده از چنین محصولاتی، جایگزینی آن ها به عنوان منبع برق در زمان های قطعی یا عدم دسترسی به شبکه ی برق سراسری می باشد. عمده مصرف کنندگان این دیزل ژنراتورها نیز منازل، ارگان های خاص (بیمارستان و فرودگاه و ...)، صنایع، معادن و ... هستند.

در واقع مصرف کنندگان انرژی برق که به شبکه ی برق سراسری دسترسی ندارند و یا نگران خاموشی های احتمالی هستند، می توانند به این منبع جایگزین اعتماد کرده و از نگرانی های خود بکاهند. منبع مطمئنی که با بهره گیری ترکیبی از ژنراتور و موتور دیزلی، انرژی برق را برای مصرف کننده فراهم می آورد. در ادامه باید متذکر شویم که دیزل ژنراتورها یک جریان پیوسته تولید کرده و به تنظیم نوسانات برق هم کمک می کنند. ساز و کار اصلی این محصولات تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است. اما قطعا این کار نیازمند طی مراحلی است که از چشم ما به دور خواهد ماند. در عین حال این حق هر مصرف کننده ای است که با روش کار محصولات خریداری شده آشنا باشد. لذا برای آن که اطلاعات جامع تری از ساز و کار این ژنراتورها داشته باشید، با ادامه ی مطلب ما را همراهی کنید.

در مورد دیزل ژنراتور ها چه می دانید؟

دیزل ژنراتور پرکینز

شرح و بررسی ساز و کار دیزل ژنراتورها

همه ی دیزل ژنراتورها، از جمله دیزل ژنراتور پرکینز، دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتور کامینز پاور دارای یک ساز و کار اصلی و کلی هستند. بدین ترتیب که انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی، سپس انرژی مکانیکی را به انرژی برق تبدیل می کنند. بدین منظور ابتدا موتور دیزل از طریق سوخت راه اندازی شده و دینام موجود در آن انرژی مکانیکی حاصله را به انرژی برق تبدیل می کند. موتور دیزل از نوع احتراق داخلی است. برای راه اندازی ژنراتور نیز ابتدا هوا به ژنراتور انتقال می یابد. سپس عملیات فشرده سازی هوا انجام شده و در این مرحله سوخت دیزل به آن اضافه می شود. این امر سبب آغاز احتراق و راه اندازی ژنراتور خواهد شد. در واقع همین احتراق است که انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. اجزای تشکیل دهنده ی این محصول نیز عبارتند از: موتور، سیستم سوخت، منبع تغذیه، تنظیم کننده ی ولتاژ، سیستم روغن کاری، سیستم های خنک کننده و خروجی، شارژر باطری، صفحه کنترل و قالب مونتاژ اصلی.

تا این جای کار با ساز و کار دیزل ژنراتورها آشنا شدید. اما همه ی این مراحل به دور از چشم مصرف کننده انجام می شود. در واقع این نتیجه ی کار است که برای خریدار مهم می باشد. به همین دلیل در ادامه به مزایا و ویژگی های دیزل ژنراتورها می پردازیم.

در مورد دیزل ژنراتور ها چه می دانید؟

دیزل ژنراتور ولوو

مزایا و ویژگی های کلی دیزل ژنراتورها از جمله دیزل ژنراتور پرکینز، ولوو و کامینز پاور

دیزل ژنراتورهایی نظیر دیزل ژنراتور پرکینز، دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتور کامینز پاور در واقع بخشی از جایگزین های شبکه ی برق سراسری هستند. این منابع که به به صورت موقت و اضطراری به کار گرفته می شوند، پیدایش خود را مدیون اختراع موتورهای دیزلی هستند. ابعاد بالاتر دیزل ژنراتورها سبب بهبود راندمان خواهد شد. در ضمن با بهره گیری از آن ها به صورت جفت در اتاقک موتور، به طور دقیقی به کاهش آسیب ها کمک می کنند. چرا که با خراب شدن بخشی از یک موتور، هر دو ژنراتور دچار مشکل نشده و کل مجموعه از کار نخواهد افتاد.

اما مزایایی که توجه مصرف کنندگان دیزل ژنراتور پرکینز، دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتور کامینز پاور را به خود جلب می کند، موارد زیر می باشد:

در اولین نگاه مصرف سوخت کمتر این ژنراتورها نسبت به نوع بنزینی آن مورد استقبال مشتریان قرار می گیرد. چرا که این امر سبب کاهش هزینه ها خواهد شد.

علاوه بر مورد بالا، ارزان تر بودن سوخت دیزلی نسبت به سوخت بنزینی نیز خود سبب کاهش هزینه ها خواهد شد. بدین ترتیب مصرف کنندگان به صورت دو جانبه در هزینه های خود صرفه جویی می کنند.

عدم برخورداری از کاربراتور در این ژنراتورها از استهلاک آن ها کاسته و آن ها را از تعویض شمع نیز بی نیاز می کند.

عمر مفید طولانی تر نسبت به ژنراتورهای بنزینی (حدود سه برابر) نیز از دیگر مزایای آن ها خواهد بود.

بنابراین با توجه به موارد بالا، خریداری چنین محصولاتی در کوتاه مدت و بلند مدت سودآوری خود را نشان خواهد داد.

علل استفاده از انواع دیزل ژنراتور از جمله دیزل ژنراتور پرکینز، ولوو و کامینز پاور چیست؟

امروزه تحقیقات میدانی حول موضوع انواع دیزل ژنراتور از جمله دیزل ژنراتور پرکینز، دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتور کامینز پاور بسیار رواج یافته است. در گذشته به دلیل عدم گسترش شبکه ی برق سراسری، نیاز به منابع جایگزین بسیار زیاد بود. اما امروزه با وجود گسترش این شبکه شاید رواج بهره گیری و تحقیق حول محور منابع جایگزین کمی عجیب باشد! جالب است بدانید که حتی در دنیای امروزی نیز پوشش همه ی مناطق توسط شبکه ی سراسری برق امکان پذیر نیست. این موضوع دلایلی از جمله عدم کفایت ظرفیت نیروگاه های کشور، عدم وجود شرایط جوی و ارتباطی مورد نیاز برای انتقال، عدم صرفه ی اقتصادی و ... خواهد داشت.

از سوی دیگر در صورت دسترسی نیز، احتمال قطعی جریان برق سراسری وجود خواهد داشت. این قطعی ها می تواند به صورت ناگهانی یا از پیش تعیین شده باشد. خرابی های ناشی از وقوع حوادث غیر مترقبه، خرابی تجهیزات و ... از جمله موارد ناگهانی و عدم کفایت ظرفیت نیروگاه ها به خصوص در ساعات اوج مصرف و در سال های اخیر، از دیگر عوامل خاموشی های از پیش تعیین شده خواهند بود. حال تصور کنید در دنیای پیشرفته ی امروزی که همه چیز کاملا به انرژی برق وابسته است، قطع شدن شبکه ی برق سراسری سبب ایجاد چه مشکلاتی خواهد شد! این مشکلات مصرف کنندگان خانگی، تجاری، معادن، بیمارستانی، مراکز داده ها و ... با مشکلات مالی و جانی زیادی مواجه خواهد کرد. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می کنیم، پس از تکمیل تحقیقات خود از ژنراتورهای با کیفیتی نظیر دیزل ژنراتور پرکینز، دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتور کامینز پاور غافل نشوید.

در مورد دیزل ژنراتور ها چه می دانید؟

دیزل ژنراتور کامینز پاور

کد خبر: ۱۵۴٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha