توسعه روابط اقتصادی با عراق از اولویت‌های بخش خصوصی است
رئیس اتاق اردبیل:

توسعه روابط اقتصادی با عراق از اولویت‌های بخش خصوصی است

رئیس اتاق اردبیل در استقبال از هیات تجاری عراق، توسعه روابط اقتصادی با این کشور را از اولویت‌های ایران و به‌ویژه بخش خصوصی عنوان کرد و اعزام هیات‌های تجاری را زمینه‌ساز تحقق این مهم دانست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، هیات تجاری عراق با سفر به استان اردبیل، از واحدهای صنعتی شاخص این استان بازدید کرد و در گفت‌وگو با طرف‌های ایرانی، به بررسی رایزنی در مورد زمینه‌های همکاری پرداخت.

حسین پیرموذن رئیس اتاق اردبیل در دیدار با اعضای هیات تجاری، توسعه تبادلات تجاری مشترک ایران و عراق در حوزه‌های مختلف را با اهمیت خواند و خواستار استمرار اعزام هیات‌های تجاری دو طرف شد.

وی با بیان اینکه حضور این هیات بلندپایه تجاری در اردبیل بسیار مهم بوده افزود: توسعه تعاملات تجاری با کشورهای اسلامی به‌ویژه عراق از اولویت‌های اقتصادی مهم ایران و به‌ویژه بخش خصوصی است که در آینده شاهد افزایش همکاری‌های مشترک خواهیم بود.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که حضور هیات‌های تجاری در نقاط مختلف کشور، حمایت و پشتیبانی از تولید داخل و با هدف اشتغال آفرینی است.

محمود اللیثی، رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه عراق نیز با اشاره به بازدید این هیات تجاری از چندین واحد صنعتی و توانمندی‌های اقتصادی استان اردبیل، گفت: ظرفیت‌های صنعتی قابل‌توجهی در استان اردبیل وجود دارد که می‌تواند در تکمیل زنجیره صادرات به این کشور، نقش‌آفرینی زیادی داشته باشد.

اللیثی پس از بازدید از صنایع استان و بررسی زمینه‌های همکاری، از هیات تجاری ایران برای حضور در عراق و زمینه‌سازی برای توسعه مبادلات اقتصادی دعوت کرد.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha