۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
راهنما خرید کیبورد و موس گیمینگ

راهنما خرید کیبورد و موس گیمینگ

کیبوردهای مکانیکال معمولا سریع‌تر و با دوام‌تر از از همتایان خود هستند.

به گزارش بازار، درست است که ما هنگام تجربه بازی‌ها نه در Call of Duty تفنگ به دست می‌گیریم، نه در The Witcher شمشیر در دست داریم، نه در Forza پشت فرمان نشسته ایم، اما این باعث نمی‌شود که حس لامسه ما به هیچ وجه در حین بازی کردن دخیل نباشد. PCگیمرها و آن دسته از کنسول گیمرهایی که علاقه دارند از موس و کیبورد استفاده کنند و دستورات خود را از این طریق به شخصیت درون بازی برسانند و به او فرمان حرکت، حمله، پرش و ... دهند باید در انتخاب موس و

از جمله وسایل مورد علاقه گیمرها، موس گیمینگ به همراه کیبورد گیمینگ است که معمولا به نسبت دیگر لوازم قیمت پایین‌تری دارد و به راحتی قابل تهیه است، اما مسئله اصلی اینجاست که چه گونه‌ای از ماوس و کیبورد را باید تهیه کنید؟ مزایای استفاده از ماوس و کیبورد گیمینگ چیست؟

کیبورد مکانیکال چیست؟

به طور کلی کیبوردهای مکانیکال معمولا سریع‌تر و با دوام‌تر از از همتایان خود هستند. معمولا به راحتی می‌توانید این کیبوردها را شخصی‌سازی کنید و اجزای مختلف آن به آسانی جدا می‌شوند. شما به راحتی می‌توانید دکمه‌های مختلف یک کیبورد گیمینگ را فشار دهید و به آسانی می‌توانید چندین کلید را همزمان فشار دهید.

با کیبورد مکانیکال به آسانی می‌توانید سریع تایپ کنید و Quick Time Eventها را در بازی‌ها به آسانی پشت سر بگذارید. تا به حال چند بار در بازی‌های داستانی به دلیل گیر کردن دکمه‌ها شکست خورده اید و کاراکترتان تکه تکه شده و یا به دره پرتاب شده؟ چند بار تا به حال در بازی‌های آنلاین به دلیل کندی دکمه‌های کیبورد هدشات شده اید؟ استفاده از کیبورد گیمینگ به راحتی می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

نکات مهم در انتخاب کیبورد گیمینگ

البته ممکن است انتخاب یک کیبورد گیمینگ مناسب پروسه سخت و حوصله سربری باشد. کیبورد گیمینگ در اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف در دسترس هستند. از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ویژگی‌های یک کیبورد گیمینگ نورپردازی RGB است. در کیبوردهای گیمیتگ بالارده و گران قیمت قادر هستید که نوع نورپردازی را تنظیم کنید که چگونه فلش بزند و نورها تغییر کند.

البته فراموش نکنید که برای دستیابی به نهایت کارایی و تجربه از کیبورد گیمینگ و ماوس گیمینگ باید هر دو را تهیه کنید و تنها خرید یک کیبورد گیمینگ تجربه‌ای ناقص به شما می‌دهد.

راهنما خرید کیبورد و موس گیمینگ

چرا باید از ماوس گیمینگ استفاده کنیم؟

هنگامی که صحبت از تفاوت‌های کنسول و PC می‌شود، مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عامل ماوس است. احتمالا موقعی که در Call of Duty: Warzone هدشات می‌شوید با خود می‌گویید که «من حتما باید از ماوس استفاده کنم». ماوس گیمینگ به نسبت جوی استیک کنترلرها حساسیت بسیار بیشتری دارد و در هنگام بازی، به خصوص بازی‌های آنلاین و رقابتی، یکی از بخش‌های مهم محسوب می‌شود. یک موس گیمینگ خوب معمولا DPI بالایی دارد (DPI به معنی نقطه در هر اینچ است). در حقیقت DPI شاخصی‌ست برای اندازه‌گیری دقت و سرعت نشانگر موس گیمینگ شما که تشخیص این مورد کار چندان دشواری نیست و می‌توانید این مورد را در مانیتور خود به آسانی تست کنید.

از دیگر موارد مهم در حین استفاده از ماوس گیمینگ، قابلیت اسپم کردن کلیک‌ها، وزن و دکمه‌های اضافه است. امروزه اگر سری به بازار بزنید به آسانی می‌توانید انواع ماوس گیمینگ با قابلیت‌های مختلف را تهیه کنید. (معمولا توصیه نمی‌شود که از ماوس های بی‌سیم در حین تجربه بازی استفاده شود، زیرا هم در بخش سرعت شما را دچار مشکل می‌کنند و هم ممکن است با اتمام انرژی ضربه‌های بزرگی به تجربه شما از بازی بزنند). در مورد وزن هم باید عرض کنم که ماوس‌های سبک معمولا سریع‌تر حرکت می‌کنند، اما موس‌های سنگین و بزرگ اصطکاک بیشتری حین حرکت دارند و کنترل شما را افزایش می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم که برای دستیابی به حد ایده‌آلی از کیفیت، سرعت و کنترل حد وسط را در نظر بگیرید و سراغ یک موس گیمینگ خیلی سبک و یا خیلی سنگین نروید.

راحتی!

احتمالا مهم‌ترین آورده استفاده از ماوس گیمینگ و کیبورد گیمینگ راحتی هرچه بیشتر شما در هنگام کار و بازی است. واقعا لذت‌بخش است که به راحتی ماوس را حرکت دهید و نیازی به هیچ نیروی اضافه‌ای نباشد و دستان، بازوان و انگشتانتان در بهترین و استانداردترین حالت قرار داشته باشد. علاوه بر فاکتور راحتی، در این زمینه بحث سلامتی هم در میان است. استفاده از محصولات نامناسب آن هم برای طولانی مدت می‌تواند باعث بروز عارضه‌های مختلفی در ناحیه مفصل انگشتان و مچ دست شود.

برای یافتن یک ماوس گیمینگ ارگونومیک، علاوه بر استاندارد بودن محصول، باید به اندازه دست خود هم توجه کنید. ممکن است برخی افراد در حین خرید حتی با پرداخت مبلغی گراف، یک ماوس گیمینگ نامناسب تهیه کنند و مشکلشان حتی از قبل هم بزرگ‌تر شود (کار با ماوس نامناسب با اندازه دست به مراتب سخت‌تر از کار با ماوس بی‌کیفیت است!).

راهنما خرید کیبورد و موس گیمینگ

همانطور که استفاده از ماوس گیمینگ ارگونومیک می‌تواند به سلامت انگشتان و دست شما کمک کند، یک کیبورد گیمینگ خوب هم با تعبیه پدهای اسفتجی مناسب هم از خستگی دستان شما در هنگان تایپ و بازی جلوگیری می‌کند و هم از آسیب وارده جلوگیری می‌کند.

فروشگاه نخل مارکت از جمله فروشگاه‌های معتبر و بزرگ ایران است که از پیشگامان فروش انواع ماوس و کیبورد گیمینگ بوده و متناسب با هر بودجه و سلیقه‌ای انواع محصولات را عرضه می‌کند.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha