۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸
بومی سازی تکنولوژی‌ نوین ساختمان در گلستان| سازه های پیش ساخته بهره وری را افزایش می دهند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بومی سازی تکنولوژی‌ نوین ساختمان در گلستان| سازه های پیش ساخته بهره وری را افزایش می دهند

گرگان- عرب عامری، مدیرعامل شرکت شالود فولاد آسیا با اشاره به مزایای استفاده از سازه های سبک در صنعت ساختمان، گفت: تولیدات تولوس براساس استانداردهای روز اروپا بوده و بهره وری را افزایش می دهد.

مهدی عرب عامری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: شرکت شالوده فولاد یکی از شرکت های عضو کنسرسیوم شالوده است که با هدف احداث واحدهای پیشرفته تولید سازه های سبک و سازه های فولادی سنگین با بهره گیری از فناوری روز دنیا در سال ۱۳۹۴ راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت شالود فولاد آسیا افزود: این مجموعه از سال ۱۴۰۰ تصمیم به ساخت، ساختمان های پیش ساخته با استفاده از فناوری مدرن با برند «تولوس» کرده است.

وی بیان کرد: تکنولوژی که از آن استفاده می شود، خدمات مهندسی ساختمان با آخرین متد و روش صنعتی سازی ساختمان در خاورمیانه است.

عرب عامری ادامه داد: افزایش دمای زمین در تولید برخی محصولات و مصالح ساختمانی، تولید سیمان و آلودگی های زیست محیطی ناشی از آن، عمر مفید پایین ساختمان های سنتی و دورریز بالای مصالح غیربازیافتی در ساختمان هایی که به روش سنتی احداث می شوند سبب شد به فکر تولید محصولی جدید باشیم.

مدیرعامل شرکت شالود فولاد آسیا گفت: این محصولات با کمترین میزان مصرف آب در روش صنعتی سازی ساختمان و مونتاژ سریع، بی صدا و کمترین دستبرد به طبیعت تولید می شود.

وی اضافه کرد: افزایش حامل های انرژی و ضرورت استفاده از مصالح نوین با عایق های حرارتی و برودتی برای جلوگیری از هدررفت انرژی، کمبود نیروی انسانی ماهر و افزایش دستمزد و نیروی انسانی کارآمد و حرفه ای، افزایش هزینه های حمل و نقل و بارگیری و تخلیه مصالح که باعث افزایش قیمت بهای تمام شده ساختمان می شد، عدم رضایت مشتریان ساختمان های سنتی در محصول نهایی به دلیل عدم وجود کنترل کیفیت، عدم تعویض در ارائه خدمات و تولید به دلیل تغییرات جوی و آب و هوایی در سیستم های صنعتی و پیش ساخته، افزایش میزان بلای طبیعی مانند زلزله و رانش زمین و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن، کاهش زمان بازگشت سرمایه به دلیل سرعت بالای ساخت و نصب محصول، عدم تغییر هزینه نهایی نسبت به پیش بینی بودجه اولیه به دلیل سرعت برای ساخت، عدم محدودیت در ارائه سبک های معماری با سلایق مختلف مشتریان، هزینه نگهداری کمتر به دلیل استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و قابلیت جابجایی و انتقال به مکان دیگری پس از نصب از جمله دلایل ایجاد این فناوری بوده است.

عرب عامری افزود: استفاده از این محصول امکان بهره گیری از نیروهای تحصیل کرده نسل امروزی را میسر کرده و سبب کاهش ریسک سرمایه گذاری می شود و می تواند در حوادث غیرمترقبه یک پشتیبان خوب برای دولت ها باشد.

مدیرعامل شرکت شالود فولاد آسیا گفت: تسریع در ایجاد اماکن گردشگری (راه اندازی سریع مجموعه ای گردشگری و اقتصادی) و تسریع در شروع پروژه های عمرانی کلان کشور با جایگزین کردن تجهیز کارگاه صنعتی نسبت به سنتی از جمله مزایای این محصولات است.

وی ادامه داد: برای توسعه نیازمند حمایت دستگاه های حاکمیتی و همکاری واحدهای ارتباط با صنعت دانشگاه ها هستیم.

عرب عامری بیان کرد: با توجه به رشد منفی جمعیت و کاهش کمیت نیروی انسانی، استفاده از مهندسان تحصیل کرده دانشگاهی منجر به افزایش کیفیت نیروی انسانی و محصول نهایی می شود لذا تولوس ظرفیت اشتغالزایی ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را دارا است.

مدیرعامل شرکت شالود فولاد آسیا گفت: با توجه به نیروی انسانی ارزان و تولید محصولات پایه ساختمانی در ایران و پایین بودن ارزش پول ملی و کیفیت قابل قبول و تولید براساس استانداردهای روز اروپا، محصولات تولوس در منطقه قابل رقابت خواهند بود.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha