آماده رفع موانع تجارت تجار ایرانی با قطر هستیم
رئیس اتاق بازرگانی قطر در دیدار با شافعی تاکید کرد

آماده رفع موانع تجارت تجار ایرانی با قطر هستیم

رئیس اتاق بازرگانی قطر در دیدار با غلامحسین شافعی با استقبال از توسعه روابط ایران و قطر بر حمایت از بخش خصوصی دو کشور و همچنین رفع موانع تجار ایرانی در مسیر تبادلات تجاری با این کشور تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در جریان سفر هیات تجاری ایران به قطر و برگزاری هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر، روسای اتاق‌های بازرگانی دو کشور دیدار کردند.

در این دیدار خلیفه بن جاسم آل ثانی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قطر با اشاره به علاقه این کشور به توسعه مبادلات تجاری با ایران، گفت: برای توسعه مبادلات تجاری با ایران بسیار مشتاق هستیم. اتاق بازرگانی قطر آمادگی کامل دارد که در مسیر توسعه روابط تجاری دو کشور، از بخش خصوصی ایرانی و قطری حمایت کند. می‌دانیم در مسیر تبادلات تجاری مشکلاتی وجود دارد و آماده هستیم تا این مشکلات را از مسیر تجار ایرانی برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قطر تأکید کرد: روابط دو کشور ایران و قطر بسیار مثبت است و در حوزه تجارت نیز بر اساس روابط سیاسی دو کشور عمل خواهیم کرد.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران نیز در این دیدار اظهار کرد: قطر کشور دوست و همسایه ایران است و روابط با این کشور برای ایران بسیار اهمیت دارد. ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های دو کشور وجود دارد و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خوب قطر در بسیاری کشورها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی نیز در ایران وجود دارد که قطر می‌تواند در این حوزه‌ها نیز ورود کند.

وی افزود: دو کشور ایران و قطر روابط سیاسی بسیار خوبی با یکدیگر دارند و باید تلاش کنیم روابط تجاری دو کشور نیز به همان اندازه توسعه یابد. توسعه روابط اقتصادی، پایداری روابط سیاسی را نیز در پی خواهد داشت و ایران در این زمینه بسیار مشتاق است.

شافعی با تأکید بر اینکه به دلیل اهمیت روابط تجاری با کشور قطر، اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر از سال ۹۷ فعالیت خود را توسعه داد گفت: در صورت تشکیل شورایی با موضوع تسهیل تجارت دو کشور در قطر، مانند تشکیلات اتاق بازرگانی ایران و قطر در ایران، می‌توان انتظار داشت روابط تجاری دو کشور با شیب تندتری توسعه‌یافته و حجم مبادلات سالانه دو کشور افزایش یابد. در این سفر تجار ایرانی و قطری با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد تا اندک مشکلات موجود در مسیر مبادلات تجاری نیز رفع شود.

وی تصریح کرد: کشورهایی در منطقه هستند که دوست ندارند روابط تجاری ایران و قطر توسعه یابد، ولی ایران در این مسیر عزم خود را جزم کرده و انشاالله شاهد توسعه روابط تجاری دو کشور خواهیم بود.

شافعی ادامه داد: ۷۰ شرکت فعال در حوزه تجارت بین‌المللی با کشور قطر برای حضور در این سفر انتخاب شدند. بخش خصوصی برای تبادلات تجاری با قطر آماده است و حتی حاضریم روابط تجاری با قطر را جایگزین دیگر کشورها کنیم. برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر نیز فرصت بزرگی است و ایران نیز آماده همکاری در برگزاری موفق این رویداد است.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha