۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
بکارگیری نیروی کار غیر مجاز خارجی جریمه دارد
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون:

بکارگیری نیروی کار غیر مجاز خارجی جریمه دارد

ابراهیمی، مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را بکار گیری کنند به موجب قانون جریمه خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محسن ابراهیمی» گفت: صیانت از نیروی کار ایرانی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به موجب بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۸۰ با هدف جلوگیری از حضور نیروی کار غیرمجاز خارجی در بازار کار کشور این وزارتخانه مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی‌فاقد پروانه را به کار می گیرند بابت هر روز اشتغال غیر مجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه کند و در صورت تکرارتخلف این جریمه دو برابر و درآمد حاصله به درآمد عمومی (نزد خزانه داری کل) واریز خواهد شد.

وی همچنین اظهارداشت: حداقل دستمزد روزانه امسال ۶۱ هزار و ۱۸۰ تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشدداشته است.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال با احتساب حداقل دستمزد ۶۱ هزار و ۱۸۰ تومان اگر کارفرمایی نیروی کار غیر مجاز خارجی را در کشور به کارگیری کند روزانه به میزان ۳۰۵ هزار و ۹۰۰ تومان جریمه می شود.

وی افزود: این موضوع با توجه به شرایط خاص حاکم بر اقتصاد کشور و تعطیلی برخی از کارگاه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسائل دیگر در جامعه بسیار اهمیت دارد.

ابراهیمی در ادامه از تمامی کارفرماها خواست از بکارگیری نیروهای کار خارجی غیرمجاز در کارگاه ها خود به شدت پرهیز کنند.

کد خبر: ۱۵٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha