۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
۵۰ درصد شیر کارخانه های لبنیات مازندران از دیگر استان‌ها وارد می شود
در گفتگو با بازار؛

۵۰ درصد شیر کارخانه های لبنیات مازندران از دیگر استان‌ها وارد می شود

ساری-باقری، رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران گفت: بیش از ۵۰ درصد شیر مورد نیاز کارخانه های لبنیات از خارج از استان تامین می شود.

سعید باقری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که یکی از شاخص های توسعه یافتگی، مصرف شیر خانوار است، مصرف شیر را مطالبه مردمی دانست و گفت: با توجه به حذف ارز و هدفمندی یارانه ها، تخصیص شیر مدارس یک مطالبه عمومی بوده زیرا باید مصرف لبنیات در کودکان فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه کارخانه ها استقبال چندانی از شیر مدارس ندارند، گفت: با این حال این ظرفیت برای تامین شیر مدارس در استان وجود دارد و با بودجه ای که از سوی مجلس درنظر گرفته شد، شمار قابل توجهی از دانش آموزان می توانند از شیر روزانه بهره مند شوند.

وی افزود: صنعت لبنیات در استان بیش از ۵۰ درصد شیر مصرفی را خارج از استان تامین می کند و این درحالی که مازندران دارای بزرگترین ظرفیت لبنیات در خاورمیانه است.

باقری یادآور شد: می توان با سرمایه گذاری واحدهای سنتی را به سمت صنعتی سوق داد تا شیر تولیدی آن دارای آلودگی میکروبی نباشد و کارخانه ها از خرید آن استقبال می کنند.

وی سرمایه گذاری در صنعت دامداری را برای ارتقای میزان تولید شیر لازم دانست و گفت: سرمایه گذاری لازم داریم تا از ظرفیت بالقوه موجود در استان برای تامین شیر بهره گیری کنیم و توجه به آن سبب اشتغالزایی بالایی در استان می شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha