۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
خودرو سازان درگیر آپشن ها و ظواهر| هنوز خودرو ناایمن می سازیم
نماینده مردم یزد با بازار مطرح کرد

خودرو سازان درگیر آپشن ها و ظواهر| هنوز خودرو ناایمن می سازیم

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه متاسفانه خودروسازان در رابطه با استحکام بخشی و ایمنی خودروها دچار مشکل هستند، گفت: هنوز سوخت خودروهای ما استاندارد لازم را ندارد.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به الزامات در تدوین آیین‌نامه واردات خودرو به کشور گفت: اگر امروز از مردم نظرسنجی درباره واردات خودرو انجام شود، حتما اکثریت مردم به این مسئله رای خواهند داد.

وی با بیان اینکه نظر مردم برای واردات خودرو مثبت است، ادامه داد :متاسفانه خودرو در کشور ما یک کالای سرمایه‌ای و نه یک کالای مصرفی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی باعث شده تا مردم در خرید و فروش خودرو سرمایه‌گذاری کنند، اظهار کرد: مردم در پی این اقدام تلاش می‌کنند تا سرمایه شان آب نرود و دارایی‌هایشان حفظ شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه خودروسازی وضعیت مطلوبی در کشور ندارد، گفت: تحولات خودروسازان در بخش خودروسازی بیشتر معطوف به آپشن ها و شیک ظاهری خودروها می شود.

جوکار با بیان اینکه متاسفانه خودروسازان در رابطه با استحکام بخشی و ایمنی خودروها دچار مشکل هستند، گفت: هنوز سوخت خودروهای ما استاندارد لازم را ندارد، بنابراین واردات خودرو می تواند یک بازار رقابتی در خرید و فروش خودرو در کشور ایجاد کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: خودروسازان داخلی باید شرایط جهانی در تولید خود را در نظر بگیرند و خودشان را به این سطح برسانند.

جوکار اظهار کرد: قطعاً آیین‌نامه‌ای که دولت در زمینه واردات خود را تهیه خواهد کرد نباید شامل واردات خودروهای لوکس و مدل بالا شود لذا شرایط باید به نحوی باشد که اقشار متوسط جامعه بتوانند از این خودروها استفاده کنند.

نماینده مردم یزد اظهار داشت: اقشار ضعیف جامعه باید در جریان واردات خودرو مدنظر قرار گرفته و متناسب با نیاز آنها بازار و واردات خودرو تنظیم شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha