۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
گزارش نهادهای نظارتی از تخلفات در بانک مسکن| پیگیر بازنشستگی «شایان» هستیم
نماینده مردم خمینی شهر در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

گزارش نهادهای نظارتی از تخلفات در بانک مسکن| پیگیر بازنشستگی «شایان» هستیم

نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه با معاون پارلمانی وزیر راه در خصوص موضوع بازنشستگی «شایان» جلسه ای برگزار شد گفت: نهادهای نظارتی گزارشهایی از تخلفات مدیر عامل بانک مسکن دارند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در نامه‌ای خطاب به مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات، با اشاره به اهمیت نقش نظارتی مجلس، یادآور شده بود که طبق گزارشات و مدارک واصله، مدیرعامل فعلی بانک مسکن به عنوان یکی از بانک‌های مهم متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران و بیت المال، علی رغم گذشت موعد بازنشستگی (پایان ۳۵ سال فعالیت) همچنان در این مسند حضور دارد.

وی چنین اقدامی را بر خلاف تاکیدات و دستورات صریح ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری و مصداق تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی و عمومی توصیف کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به نقش مهم بانک مسکن در تحقق اهداف و وعده های اعلام شده به مردم مبنی بر تامین مسکن مورد نیاز، از رییس دیوان محاسبات به عنوان ریاست بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی خواسته است ضمن بررسی این موضوع به صورت فوری و جدی، نتایج را به وی و سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اعلام کند.

محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که قرار بود با وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع بازنشستگی و ادامه کار مدیر عامل بانک مسکن جلسه ای برگزار کنید گفت: موارد را به صورت اجمالی به وزیر راه و شهرسازی منتقل کردم. اما بنا شد تا جلسه ای با یزدانی معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی در این خصوص برگزار شود تا ببینیم چه مطالبی در این خصوص دارند.

وی افزود: طبق گفته های معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی قانون اجازه می دهد که افرادی که ۳۵ سال سابقه کار دارند و فوق لیسانس و جانباز هستند می توانند در خصوص درخواست به لحاظ قانونی به فعالیت ادامه دهند.

نماینده مردم خمینی شهر با تاکید بر اینکه این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ببنیم قانون چه می گوید تاکید کرد: البته فعلا در این خصوص بررسی را انجام می دهیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رقم خواهد خورد.

نقدعلی در پاسخ به این پرسش که در جایی عنوان کرده بودید که فقط بحث بازنشستگی مدیر عامل بانک مسکن مطرح نیست و موارد دیگری هم هست که باید به آن رسیدگی صورت گیرد؟ ادامه داد: موارد دیگر هم هست که باید در موقع مناسب به آن پرداخت. قطعا در جلسه ای که با معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهد شد موارد به اطلاع او هم خواهد رسید.

برخی از موارد هنوز در مرحله ای است که نمی توان آنرا اعلام کرد. اما به هر حال گزارشهایی از نهادهای نظارتی به دست ما رسیده است که نشان می دهد تخلفاتی صورت گرفته است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا تخلفاتی که گفته اید مدیر عامل بانک مسکن داشته و با ارسال یک نامه ای به دیوان محاسبات به آن اشاره کرده اید را می توانید به صورت کلی اعلام کنید؟ گفت: به هر حال برخی از موارد هنوز در مرحله ای است که نمی توان آنرا اعلام کرد. اما به هر حال گزارشهایی از نهادهای نظارتی به دست ما رسیده است که نشان می دهد تخلفاتی صورت گرفته است.

اگر تخلفات اثبات شود حتی اگر قانون بازنشستگی هم بگوید که شایان مدیر عامل کنونی بانک مسکن می تواند به فعالیت ادامه دهد باز هم با این تخلفات او برکنار خواهد شد

وی در پاسخ به این پرسش که اگر این موضوع بازنشستگی طبق قانون مشکلی نداشته باشد، مدیر عامل کنونی بانک مسکن می تواند به کار خود ادامه دهد، اما اگر چنانچه این تخلفاتی که عنوان می کنید در اختیار نهادهای نظارتی و جنابعالی هست به اثبات برسد آیا مدیر عامل بانک مسکن برکنار خواهد شد؟ تاکید کرد: اگر تخلفات اثبات شود حتی اگر قانون بازنشستگی هم بگوید که شایان مدیر عامل کنونی بانک مسکن می تواند به فعالیت ادامه دهد باز هم با این تخلفات او برکنار خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha