۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
اروپا به کشورهای حاضر در برجام محدود نمی‌شود| لزوم توسعه مناسبات اقتصادی با دنیا
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

اروپا به کشورهای حاضر در برجام محدود نمی‌شود| لزوم توسعه مناسبات اقتصادی با دنیا

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد ایران اسلامی دارای ظرفیت های اقتصادی و صنعتی بسیاری است که کشورهای اروپایی بسیاری نیازمند بهره مندی از آنها هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار، در خصوص اهمیت توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای اروپای دوم، گفت: بدون شک امروزه نباید همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشورمان را برای مذاکرات برجام هزینه کنیم زیرا بسیاری از امور معطل خواهند ماند.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کشورهای اروپایی حاضر در برجام طی سنوات گذشته نشان دادند جدیتی در اجرای تعهداتشان ندارند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای ظرفیت های اقتصادی و صنعتی بسیاری است که کشورهای اروپایی بسیاری نیازمند بهره مندی از آنها هستند، ادامه داد: در واقع مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان نباید قاره اروپا را صرفا در چند کشور برند محدود خلاصه کنند بلکه کشورهای دیگری نیز هستند که می توان با آنها تعاملات اقتصادی داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید توانمندی‌های کشورمان برای قاره اروپا به خوبی تشریح شود تا شاهد سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌هایمان باشیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد غربی‌ها همواره به منافع خودشان فکر می کنند از این رو برای هر نوع تعامل اقتصادی و غیره باید دقت شود تا منافع کشورمان کامل محقق شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha