۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
دمای هوای مناطق گرمسیری ایلام به ۴۹ درجه افزایش می‌یابد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دمای هوای مناطق گرمسیری ایلام به ۴۹ درجه افزایش می‌یابد

ایلام- احمدی نژاد، کارشناس هواشناسی ایلام با اشاره به ورود موج گرما به ایلام، گفت: دمای هوای مناطق گرمسیری ایلام به ۴۹ درجه افزایش می یابد.

احسان احمدی نژاد در گفتگو با بازار اظهار داشت: با توجه به افزایش تدریجی دمای هوا که طی یک هفته گذشته در سطح استان شروع شده، هم اکنون به طور کامل هوای گرم در سطح استان مستقر شده به طوری که دمای ۳۸درجه در نواحی سردسیر و شهر ایلام ثبت شده است.

وی افزود: در نواحی گرمسیری استان نیز دما به ۴۸درجه رسیده است، این وضعیت تا روز سه شنبه در سطح استان تدوام دارد و احتمال ثبت دمای ۴۹ درجه در نواحی گرمسیری استان نیز وجود دارد.

احمدی نژاد ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انتظار افت نسبی دما در سطح استان را داریم و اندکی از شدت گرمای هوا کاسته می شود.

کارشناس هواشناسی ایلام بیان کرد: افزایش و رشد ابرناکی تا روز سه شنبه در سطح استان وجود دارد، این مهم می تواند در برخی نواحی به ویژه ارتفاعات استان سبب رگبارهای غالبا خفیف و پراکنده شود.

وی بیان داشت: همچنین وزش باد تا پایان هفته به ویژه طی اواسط روز در استان وجود دارد، این وزش باد می تواند در سطح استان باعث بروز غبار محلی شود و افت کیفیت هوا را به همراه داشته باشد.

احمدی نژاد اضافه کرد: در کشورهای همسایه نیز وزش باد وجود دارد که احتمال وقوع غبارهای غالبا رقیق طی هفته جاری در سطح استان وجود دارد.

کد خبر: ۱۵۴٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha