۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۱
قیمت پیتزای تک نفره به بیش از ۱۵۰ تومان رسید؛ فست فودی ها در انتظار خوابیدن پف گرانی ها
خرید مواد اولیه رستورانها روزانه شد

قیمت پیتزای تک نفره به بیش از ۱۵۰ تومان رسید؛ فست فودی ها در انتظار خوابیدن پف گرانی ها

پس از گرانی آرد شاهد این هستیم که قیمت پیتزای تک نفره در فست فودی های نسبتا خوب تهران به بیش از ۱۵۰ تومان رسیده است.

نساء کروندی؛ بازار: افزایش قیمت آرد بسیاری از مشاغل را دچار مشکل کرد که یکی از این مشاغل فست فودی ها هستند، آنها به یک باره نانی را که بسته ای ۵۰ هزار تومان خریداری می کردند، با افزایش ۴ برابری و با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان خریدند.

در کنار نان، روغن و نوشیدنی هایی که مورد نیازشان بود نیز افزایش پیدا و کار آنها را با چالش بیشتری روبرو کرد، اکنون وضعیت بسیاری از فست فودی ها مناسب نیست چرا که در برخی محلات تهران مشتری آنها توانایی خرید با اعمال این افزایش قیمت را ندارند و سبب کاهش شدید مشتری می شود.

در فست فود های مطرح شهر نیز شاهد این هستیم که قیمت ها تحت تاثیر افزایش قیمت مواد اولیه قرار گرفته و اقلام بسیار افزایش پیدا کرده است.

صاحب یکی از ساندویچ فروشی های شهر تهران با اشاره به اینکه مشتریان ما توانایی خرید فست فود با وجود این افزایش قیمت را ندارند، اظهار داشت: در صورت اعمال این افزایش قیمت ها با کاهش مشتری رو برو می شویم

عرضه ساندویچ با نون سنتی
صاحب یکی از ساندویچ فروشی های شهر تهران با اشاره به اینکه مشتریان ما توانایی خرید فست فود با وجود این افزایش قیمت را ندارند، اظهار داشت: در صورت اعمال این افزایش قیمت ها با کاهش مشتری رو برو می شویم.

وی با بیان اینکه اجاره بهای مغازه بدون هیچ کارشناسی افزایش پیدا کرده است، افزود: برای اینکه کسب و کارمان رونق نسبی داشته باشد مجبور به تغییر در روند سرویس دهی هستیم.

مجید فاتحی با عنوان اینکه بعد از افزایش قیمت ها مجبور به عرضه ساندویچ با نون سنتی شدیم، گفت: در فروش ساندویچ با نون های فانتزی نیز به میزان اندکی مبالغ را افزایش داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: ساندویچ فلافلی که در گذشته ۱۰ هزارتومان به مشتری عرضه می شد اکنون ۱۵ هزار تومان شده است.

فاتحی عنوان کرد: اگر چه این میزان افزایش در مقایسه با افزایش قیمت ها قابل مقایسه نیست اما بهتر از کاهش مشتری و بی رونق شدن کسب و کارمان است.

فست فودی های متوسط تهران با قیمت لاکچری
یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه فست فودی های متوسط شهر با قیمت یک رستوران لاکچری هزینه دریافت می کند، اظهار داشت: در حال حاضر اگر بخوایید تنها یک ظرف سیب زمینی در یکی از فست فودی های این شهر بخورید کمتر از ۸۰تومان نیست.

وی با اشاره بر اینکه به یکباره هزینه ها افزایش یافت، گفت: همین سیب زمینی ماه گذشته ۳۱هزار تومان بود و در مدت زمان کوتاهی چندین برابر شده است.

محسن صدر عنوان کرد: اکنون نیز که با این مبلغ خریداری میکنیم، مغازه داران اطلاع میدهند که همین غذا را هفته آینده بیش از این قیمت باید خریداری کنیم چرا که کالایی دیگر در آستانه گرانی است.

فست فود نیز مانند بسیاری از کالاهای دیگر برای قشر متوسط به پایین جامعه به یک خاطره تبدیل شده است

قیمت برخی غذا ها بی رحمانه افزایش یافته است
یکی دیگر از شهروندان در خصوص افزایش قیمت فست فود در رستوران های تهران، گفت: برخی از فست فودی های شهر تهران گرانی کالا را بهانه کردند تا قیمت غذاهایشان را بسیار بی رحمانه و بدون هیچ اصولی افزایش دهند.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر یک ساندویچی که محتویات مرغ و یا گوشت داشته باشد کمتر از ۱۰۰هزار تومان نیست، بیان کرد: قیمت یک مینی پیتزا به ۱۵۰هزارتومان رسیده است.

نسترن عجمی خاطرنشان کرد: فست فود نیز مانند بسیاری از کالاهای دیگر برای قشر متوسط به پایین جامعه به یک خاطره تبدیل شده است.

قیمت مواد اولیه فست فودها را گران کرد
صاحب یکی از فست فودی های تهران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه قیمت مواد اولیه سبب افزایش قیمت فست فود شد، اظهار داشت: علیرغم اینکه اعلام شد گرانی تنها در حد چهار کالا است اما این موضوع بسیار فاحش است که افزایش قیمت در کالاهای اساسی سبب انتقال آن به دیگر اقلام نیز می شود.

وی افزود: گرانی بدون کارشناسی زمینه ساز این می شود که کنترل آن از دست خودشان نیز خارج می شود، در حال حاضر بازار به همین شکل است هر روز شاهد این هستیم به واسطه گرانی آن چهارقلم کالای اساسی در یکی از اجناس افزایش قیمت داریم.

حسین سیفی با عنوان اینکه اگر جراحی بنا است انجام شود باید این کار با دقت کامل انجام می شود تا به دیگر بخش ها آسیب نزند، خاطرنشان کرد: متاسفانه روز به روز شاهد این هستیم به دیگر حوزه ها نیز این جراحی آسیب رسانده است.

وی گفت: اگر درد را درست نشناسیم و به ابعاد مختلف آن توجه نکنیم بزودی باید شاهد مرگ آن باشیم، اقتصاد بیمار ما هرچند کج دار و مریز، مردم با این روش خو کرده بودند نباید اجازه دهیم این بیمار به خواب ابدی برود.

سیاست های غلط اقتصادی هربار ضربه ای به پیکره کسب و کارهای آزاد میزند

رستوران داری صرفه اقتصادی ندارد
یکی از رستوران داران تهران در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: با ادامه این روند گرانی در بخش مواد اولیه رستوران داری صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از رستوران ها در حالت نیمه تعطیل هستند، گفت: سیاست های غلط اقتصادی هربار ضربه ای به پیکره کسب و کارهای آزاد میزند.

صادق مرحمتی خاطرنشان کرد: از مسئولین اقتصادی خواستاریم که در حین تصمیم گیری خودشان را جای مردم و شاغلین حوزه کسب و کار آزاد بگذارند.

فست فودی ها در انتظار ترکیدن حباب گرانی ها هستند
رئیس اتحادی رستوران و سلف سرویس های تهران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مواد غذایی در رستوران ها افزایش نیافته است، گفت: به مراکز گفته شده وضعیت را تا ترکیدن حباب های گرانی مدیریت کنند.

سید علی اصغر میر ابراهیمی خاطرنشان کرد: اکنون خرید مواد اولیه توسط رستوران ها و مراکز سلف سرویس روزانه انجام می شود.

وی افزود: سود قانونی ۲۰ درصد است طبق فاکتور خریداری شده روزانه این افزایش ها انجام می شود. در کشور ما بیکاری، مشاغل روز مزد و یا عدم امنیت شغلی بسیار است در این شرایط نباید قیمت های کالای اساسی خانوار ها به روز تغییر کند چرا که افزایش حتی نیم درصدی در معیشت این افراد بسیار تاثیر گذار است. ترس از افزایش قیمت اقلام اساسی سبب شده تا احتکار خانگی را در بین خانواده ها شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha