۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
بزاران صد در صد ضرر کرده‌اند/ تقاضای معافیت مالیاتی داریم
نایب رئیس صنف پارچه فروشان بازار تهران:

بزاران صد در صد ضرر کرده‌اند/ تقاضای معافیت مالیاتی داریم

اکثر صنف بزازها با بحران اقتصادی و مشکلات تأمین جنس روبه رو هستند. صد درصد صنف بزازان در جریان ویروس کرونا و تعطیلات پیش آمده ضرر کرده‌­اند. تمام اعضای صنف درخواست حذف مالیات سال گذشته و پرداخت وام قرض الحسنه یا با سود حداقلی ۴درصد را دارند. البته برای جبران این ضررها به زمان زیاد و همکاری دلسوزانه مسئولان اقتصادی و نظارتی نیاز است تا موارد مدنظر درست و بجا اجرا شود.

خبرگزاری بازار: نایب رئیس صنف پارچه فروشان بازار تهران در گفت و گو با خبرنگار بازار می گوید: «چالش های صنف ما بیشتر از صنف های دیگر است. باید با صراحت گفت صنف پارچه با بحران مالی و ضرر بسیار سنگینی مقابله می­کند که ممکن است منجر به تعطیلی بنگاه های تولیدی شود. چک های ۹۸ درصد از مشتری­هایمان  برگشت خورده است. صنف ما زنجیره متصل به اصناف لباس فروشان، پرده فروشان و چندین صنف دیگر است که این اصناف هم هیچ فروشی نداشته ­اند و بعضاً پارچه ها را زیر تولید برده بودند که ویروس کرونا سبب شد تقریباً فروش اصناف مرتبط به صفر برسد.»

«مجتبی غلام شاهی» با بیان اینکه ویروس کرونا چالش­های چندجانبه ­ای را برای بازار بزازان رقم زده است که به سادگی برطرف نمی­شود می ­افزاید: «از یک طرف گرانی­هایی که با آن روبه رو هستیم و از طرفی مد و تغییراتی که در بازار تقاضا ایجاد شده است صنف بزازها را با مشکلات بسیاری مواجه می­ کند. باید توجه داشت صنف بزازان صنفی است که ذاتاً فروشی بر مبنای اعتبار دارد. چون تولیدکننده پارچه را تبدیل می­کند و می فروشد و بعد چک­ها و حساب دفتری اش را تسویه می­کند.»

غلام شاهی معافیت مالیاتی سال ۱۳۹۸ را حداقل درخواست صنف بزازان از مسئولان در شرایط کرونایی بیان می­کند و توضیح می دهد: «اکثر صنف بزازها با بحران اقتصادی و مشکلات تأمین جنس روبه رو هستند. صد درصد صنف بزازان در جریان ویروس کرونا و تعطیلات پیش آمده ضرر کرده­اند. تمام اعضای صنف درخواست حذف مالیات سال گذشته و پرداخت وام قرض الحسنه یا با سود حداقلی ۴درصد را دارند. البته برای جبران این ضررها به زمان زیاد و همکاری دلسوزانه مسئولان اقتصادی و نظارتی نیاز است تا موارد مدنظر درست و بجا اجرا شود.»

کد خبر: ۱۵٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha