۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
۵هزار تولید کننده لباس در مرز ورشکستی/ تنها با دو درصد فروش فعالیم
رییس امنای بازار تهران در گفت و گو با بازار

۵هزار تولید کننده لباس در مرز ورشکستی/ تنها با دو درصد فروش فعالیم

صنف لباس سال بدی را پشت سر گذاشت و سال بدی را هم شروع کرده است. ویروس کرونا لحظه به لحظه شرایط کسب را دچار وخامت بیشتر می­ کند. تاکنون چند هزار میلیارد تومان به واحدهای صنفی لباس فروشان آسیب زده است.

خبرگزاری بازار: «بحران کرونا تمام صنف­ها را تحت تأثیر قرار داده است؛ بحرانی که باید با تدبیری درست پشت سرگذاشته شود.»

«محمد توکلی» نماینده اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان این موضوع بر وخامت اوضاع صنف پوشاک تأکید می­کند و می­گوید: «صنف پوشاک سال بدی را پشت سر گذاشت و سال بدی را هم شروع کرده است. ویروس کرونا لحظه به لحظه شرایط کسب را دچار وخامت بیشتر می­کند. تاکنون چند هزار میلیارد تومان به واحدهای صنفی پوشاک آسیب زده است.»

او بیان اینکه بیش از ۵هزار بنگاه تولیدکننده بازار شرایط بسیار بحرانی را سپری می ­کنند توضیح می­دهد: «اگر به این اوضاع رسیدگی نشود خیلی از بازاریان دچار ورشکستگی می­شوند. این صنف نیازمند حمایت و توجه بیشتر از سوی دولت است. چون بیش از چند میلیون نفر اشتغالشان به این صنف وابسته است.»

عضو اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهرانبازار می گوید: «اکنون بازار پوشاک و لباس  با ۲درصد فروش در حال کار است. بیش از ۶۰درصد از محصولاتی که برای فروش شب عید به مغازه های خیابان ارسال شده درحال برگشت است و این موضوع رفته رفته بیشتر می­شود.»

او هر اقدام حمایت کننده برای بازار پوشاک را لازم می­داند و به نمایندگی از صنف پوشاک از مسئولان درخواست می­کند در اجرای تصمیماتشان سرعت بیشتری ببخشند و می ­افزاید: «بدون شک هرتصمیم نادرستی می­ تواند بازار را با چالش بسیار بزرگ مواجهه کند. بازار پوشاک رکود بی­ سابقه­ ای را تجربه می­کند که اقدامات غیرکارشناسی می­تواند اوضاع را وخیم ­تر کند.»

کد خبر: ۱۵٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha