۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
هشدار صنایع شیمیایی آلمان نسبت به تحریم گاز روسیه

هشدار صنایع شیمیایی آلمان نسبت به تحریم گاز روسیه

رئیس انجمن صنایع شیمیایی و مدیر عامل دومین شرکت بزرگ شیمیایی آلمان گفت تحریم گاز روسیه به اروپا و صنایع آن آسیب می‌رساند.

به گزارش بازار، کریستین کولمان، رئیس انجمن صنایع شیمیایی و مدیر عامل شرکت صنایع ایوونیک‌ ای جی، دومین شرکت بزرگ شیمیایی آلمان روز شنبه گفت تحریم گاز روسیه به اروپا و صنایع آن آسیب می‌رساند.

وی در گفتگوهای سازماندهی شده توسط ابتکار فرانکفورت/راین گفت: این صنعت از هوای مورد نیاز برای تنفس محروم است، یا بهتر است بگوییم، از گازی که برای کار به آن نیاز دارد، محروم است. کشورهای اروپای شرقی تقریباً به طور کامل به تأمین انرژی از روسیه وابسته هستند.

کولمان تاکید کرد اهمیت گاز طبیعی برای صنایع شیمیایی آلمان بسیار زیاد است و رد کردن حامل‌های انرژی روسیه، موجودیت آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: پس از اینکه آلمان قبلاً با انرژی هسته‌ای و زغال سنگ خداحافظی کرده، اکنون بحث در مورد توقف یا عدم توقف عرضه گاز از روسیه است. اما مهم است که به یاد داشته باشیم گاز اساس تامین انرژی ما است... بنابراین درخواست برای تحریم گاز نه تنها غیرمنطقی است، بلکه ظالمانه نیز هست.

وی تاکید کرد: بدون ما، نه ساخت و ساز سبک، نه خودروهای برقی و نه آسیاب بادی وجود نخواهند داشت.
پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل سال جاری، تعدادی از کشورهای غربی، از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا، فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش دادند.

بروکسل اوایل این هفته تحریمی جزئی بر نفت روسیه اعمال کرد و علیرغم درخواست‌های بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر عدم انجام این کار، به طور جدی در حال بررسی اقدامی برای کنار گذاشتن کامل گاز روسیه است.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه می‌گوید تحریم در درجه اول بر مصرف کنندگان اروپایی تأثیر می‌گذارد؛ قیمت‌ها در حال افزایش است و توقف عرضه انرژی می‌تواند به کمبود و جهش بیشتر قیمت‌ها منجر شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha