۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
افزایش ۴۰ درصدی قیمت پارچه| رونق بازار «پنج پیکر» کمتر شده است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

افزایش ۴۰ درصدی قیمت پارچه| رونق بازار «پنج پیکر» کمتر شده است

بندرترکمن- بهشتی، مدیر ارزانسرای سلنای پنج پیکر با اشاره به افزایش اجاره بهای مغازه ها، دستمزد کارگران و افزایش ۴۰ درصدی قیمت پارچه، گفت: رونق بازار «پنج پیکر» کمتر شده است.

حمیده بهشتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: حدود ۲۵۰ واحد پارچه فروشی در پنج پیکر بندرترکمن فعال هستند که این روستا را به قطب فروش پارچه در منطقه تبدیل کرده است.

مدیر ارزانسرای سلنای پنج پیکر بندرترکمن افزود: قیمت پارچه نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و در مقاطعی به سبب نوسان قیمت دلار شاهد تعطیلی بازار پارچه در تهران بودیم.

وی ادامه داد: فارغ از افزایش قیمت پارچه برخی هزینه های جانبی مانند باربری و اجاره مغازه جهش چشمگیری داشته که این مباحث قیمت تمام شده منسوجات را گران تر کرده است.

بهشتی گفت: به طور کلی قیمت پارچه در پنج پیکر بین ۲۰ تا ۵۰ درصد نسبت به پارچه فروشی ها در شهرهای بزرگ پایین تر بوده و همین امر سبب حضور مشتریان غیربومی در این منطقه شده است.

مدیر ارزانسرای سلنای پنج پیکر بندرترکمن بیان کرد: بیشتر مشتریان از استان مازندران به این روستا می آیند، هرچند که مشتریانی از قزوین، اردبیل، تهران و دیگر نقاط هم داشته‌ایم.

وی ادامه داد: رونق بازار و تعداد مشتریان نسبت به قبل از شیوع کرونا حدود ۳۰ درصد کمتر شده البته در ماه های اخیر جنب و جوش و تکاپویی دوباره در بازار ایجاد شده است.

بهشتی گفت: کرونا خسارات زیادی به مغازه دار های این روستا وارد کرد، بسیاری از مستاجران با وجود بسته بودن مغازه اجاره های چند میلیونی پرداخت کردند که مشکلات زیادی به آنها تحمیل شد.

گفتنی است طی سال‌های اخیر فروش پارچه در روستای پنج پیکر رونق گرفته و بیش از ۲۲۰ باب مغازه در این روستا راه اندازی شده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha