۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
برگزاری کمیته های مشترک اقتصادی ایران و قطر

برگزاری کمیته های مشترک اقتصادی ایران و قطر

امروز کمیته های مشترک اقتصادی دو کشور ایران و قطر برای پیگیری اسناد قابل امضاء بین دو کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش بازار، محمد علی فرحناکی دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر با اشاره به اینکه عملی شدن اراده رهبران دو کشور ایران و قطر و حصول نتیجه برعهده مدیران حاضر در کمیته های تخصصی است افزود: هیئت حاضر در جلسه برای گسترش تجارت بین ایران و قطر در این کشور حاضر هستند که در این راستا نیز باید زمینه های زیرساختی دو کشور در زمینه تجارت، حمل و نقل هوایی و خدمات کنسولی ویزا گسترش و تسهیل یابد. شروع برگزاری کمیته های تخصصی مشترک ایران و قطر

وی گفت: در دوران کرونا، هفتمین کمیسیون مشترک را با قطر امضاء کردیم که در فاصله اجلاس هفتم و اجلاس هشتم دیدارهای مهمی بصورت حضوری و مجازی برگزار شد که مهم ترین آنها دیدار رئیس جمهور ایران در دوحه و امیر قطر در تهران بوده است.

فرحناکی ادامه داد: در سال گذشته حجم تجارت ایران و قطر کاهش یافته است که این نشان میدهد در این زمینه باید تلاش زیادی انجام شود.

وی با اشاره به رویداد بزرگ جام جهانی در قطر افزود: این اولین بار است که بازیهای جام جهانی در خاورمیانه انجام می شود البته این افتخار بزرگی برای ما است.

دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر گفت: از جمله همکاریهای مهم ما در حوزه گردشگری و برای توریست جام جهانی است زیرا طبق پیش بینی های انجام شده جمعیت چند میلیونی در این بازیها به قطر خواهند آمد بنابراین ما می توانیم همکاری مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این همکاریها در حوزه لبنیات، میوه، خدمات پزشکی و سلامت و مابقی مایحتاج انجام شود.

فرحناکی ادامه داد: ما برای پیشبرد بهتر اهداف کمیته های تخصصی را تشکیل دادیم که همزمان اهداف بررسی و نتیجه مناسب حاصل شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha