۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
صرافی هندی کوین سوئیچ از انتشار غیر رسمی روپیه دیجیتال خبر داد
آخرین تحولات بازار رمزارزها؛

صرافی هندی کوین سوئیچ از انتشار غیر رسمی روپیه دیجیتال خبر داد

صرافی رمزارزی بزرگ و مشهور هندی «کوین سوئیچ» از انتشار نخستین روپیه دیجیتال در این کشور خبر داده و این اقدام خود را در راستای کمک به تصمیم گیری دقیق تر معامله گران هندی بازار کریپتو ارزیابی کرد.

به گزارش بازار، صرافی رمزارزی بزرگ و مشهور هندی «کوین سوئیچ» از انتشار نخستین روپیه دیجیتال در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، این اقدام کوین سوئیچ در حالی انجام شده که روپیه دیجیتال منتشر شده توسط این صرافی کاملا غیر رسمی بوده و هیچ گونه ارتباطی با بانک مرکزی هند ندارد.

بانک مرکزی هند طی ماه های اخیر، سخت ترین موانع را پیش پای فعالیت ارزهای دیجیتال در این کشور لحاظ کرده که از جمله، می توان به وضع مالیات سنگین بر درآمد کاربران پلتفرم های رمز ارزی اشاره کرد.

کوین سوئیچ، دلیل این اقدام خود را تجمع بیش از ۸۵ درصد از ارزهای دیجیتال مورد تبادل هند در این صرافی عنوان کرده که به گفته مدیران آن، با توجه به مرجع بودن روپیه هند در اکثر معاملات رمز ارزی در این کشور، چاره ای جز انتشار توکن روپیه دیجیتال پیش روی کوین سوئیچ وجود نداشته است.

در همین رابطه، اشیش سینگهال، معاون مدیرعامل کوین سوئیچ از این طرح صرافی دفاع کرده و معتقد است این اقدام باعث می شود که دامیننس روپیه (به جای تتر) در بازار کریپتو هند نمایش داده شده و از این طریق، سرمایه گذاران بتواند تصمیم دقیق تری برای معاملات خود بگیرند.

لازم به ذکر است مقررات رگولاتوری مربوط به فعالیت رمز ارزها، همچنان در نوبت بررسی پارلمان هند قرار داشته و این در حالیست که با افت سنگین ارزش بازار کریپتو طی ماه های اخیر و از بین رفتن میلیلااردها دلار از سرمایه گذاری های انجام شده در این بازار، به نظر نمی رسد پارلمان هند عجله چندانی برای رسیدگی به این مقررات و قرار دادن آن در میان اولویت های دستور کار خود داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۴٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha