۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
آبرسانی به بیش از ۵۰۰ روستای آذربایجان غربی در طول شش سال گذشته
استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

آبرسانی به بیش از ۵۰۰ روستای آذربایجان غربی در طول شش سال گذشته

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی از بهره مندی بیش از ۵۰۰ روستای استان در طول دولت تدبیر و امید از آب شرب بهداشتی خبر داد..

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح چاه آب جدید روستای قولنجی ارومیه با اشاره به توجه ویژه دولت به تامین آب روستاها گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید بیش از ۵۰۰ روستای استان از آب شرب بهداشتی بهره مند شده اند.

وی با اشاره به به اینکه افزایش بهره مندی و توسعه شبکه آبرسانی از اولویت های مهم مدیریت استان است، گفت: وضعیت بهره مندی جمعیت روستایی استان از آب سالم و بهداشتی بیش از میانگین کشوری است اما باز هم دغدغه های جدی در این بخش وجود دارد.

شهریاری با اشاره به پروژه افتتاح شده در این روستا نیز گفت: این پروژه موجب بهره مندی بیش از پنج هزار نفر از جمیت این روستا از آب شرب بهداشتی می شود که به مطالبه جدی اهالی این روستا در طول سالیان گذشته تبدیل شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در آیین افتتاح این پروژه آبرسانی، در خصوص این پروژه گفت: پیش از این، آب شرب این روستا با هزار و ۷۰۰ خانوار، از طریق سه حلقه چاه تامین می شد که با بهره برداری از چاه جدید حفر شده، آب شرب مورد نیاز مشترکین، از نظر کمی و کیفی ارتقای قابل توجهی خواهد یافت.

علیرضا رضوی با اشاره به سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیون تومانی برای این پروژه گفت: این اعتبار در جهت رفع مشکل آب شرب در این روستا با حفر و بهره برداری از چاه آب تامین کننده آب شرب هزینه شده است.

وی ادامه داد: آب شرب مردم روستای قولنجی به لحاظ قرار گرفتن در حاشیه دریاچه ارومیه و تاثیرپذیری منابع آب های زیرزمینی منطقه از خشک شدن دریاچه از لحاظ کمی دچار مشکل بود که با این پروژه شاهد حل این مشکل خواهیم بود.

کد خبر: ۱۵٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha