۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
هوشمندسازی مهمترین اولویت سازمان ثبت احوال کشور
رئیس سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد

هوشمندسازی مهمترین اولویت سازمان ثبت احوال کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: بازنگری در مأموریت‌ها و حرکت به سمت هوشمندسازی مهمترین اولویت سازمان ثبت احوال کشور است.

به گزارش بازار، هاشم کارگر در بازدید از اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی افزود: خدمات سازمان ثبت احوال پایه بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی کشور است و باید از این نظام هویتی به درستی پاسداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف از خدمات ثبت احوال بهره‌های زیادی می‌برند گفت: اطلاعات این سازمان بسیار ارزشمند و حیاتی است و همه آحاد جامعه بصورت مستقیم و غیرمستقیم از آن بهره‌مند می‌شوند و این خدمات منشأ فواید بسیاری است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بااشاره به اینکه خواسته‌های جامعه و متقاضیان درمقایسه با گذشته تغییر کرده و در حاکمیت موضوعات دیگری نیز مطرح است که باید تامین شود افزود: مأموریت‌های گذشته این سازمان که شامل ثبت وقایع حیاتی چهارگانه است، اهمیت فراوانی دارد، اما امروز می‌طلبد فراتر رویم و با ایجاد ظرفیت‌های جدید، به فکر تأمین نیازهای امروز و آینده باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید آینده ثبت احوال و نظام هویتی را متفاوت‌تر از امروز ببینیم گفت: نگاه من به سازمان، نگاهی تحول‌گرایانه است و لازمه این امر بازنگری در مأموریتهاست.
کارگر ادامه داد: اکنون درحال بررسی توانایی‌ها و بازنگری در مأموریت‌ها هستیم تا با استفاده از فناوری‌های روز به ثبت احوال نوین برسیم و یک سازمان هوشمند و تمام الکترونیک داشته باشیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تجمیع همه اطلاعات هویتی هر فرد در پایگاه اطلاعاتی این سازمان گفت: اگر هویت جدیدی تعریف می‌شود باید همه اطلاعات مرتبط با آن فرد در یکجا ثبت و ضبط شود و این موجب کاهش هزینه‌های پیدا و پنهانی می‌شود که در کشور وجود دارد.

وی باتاکید بر استفاده از قابلیت‌های کارت‌های هوشمند ملی افزود:باید در مسیر نوآوری در ارائه خدمات به مردم برویم و با ارائه دسترسی‌های آسان، فرایندهای زائد را اصلاح کنیم.

وی با قدردانی از زحمات و خدمات همکاران اولویت مسئولان این سازمان را تلاش، پیگیری و جدیت برای بهبود وضعیت معیشتی و ایجاد محیطی آرام و امن برای کارکنان و ارتقاء منابع انسانی عنوان کرد.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در پایان این نشست که باحضور معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع و معاون اسناد هویتی برگزار شد، به سوالات همکاران پاسخ گفت و با آنان به گفتگو پرداخت.

کد خبر: ۱۵۴٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha