۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۱
نظارت جدی بر ایمن‌سازی ساختمان‌ها در دستور کار دولت قرار گیرد
نماینده مردم در مجلس یازدهم:

نظارت جدی بر ایمن‌سازی ساختمان‌ها در دستور کار دولت قرار گیرد

محمدبیگی، نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از حادثه تلخ متروپل آبادان گفت: هیچگونه اغماضی در حادثه تلخ ریزش ساختمان آبادان پذیرفتنی نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی با تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه تلخ متروپل آبادان گفت: از پلاسکو تهران تا مترو پل آبادان اندازه چند سال فاصله، اما دنیایی از حرف و انتقاد است، اتفاقات تلخی که می‌توانست امروز درس عبرتی برای فردای نیامده باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، افزود:حادثه تلخ متروپل آبادان بار دیگر ضعف‌هایی همچون عدم رعایت ایمنی ساخت ساختمان‌ها، رعایت مقررات پدافند غیرعامل در مبحث ۲۱ ساختمان، رعایت اصول ایمنی و قانون و مقررات ساختمان در اخذ مجوز، ارتباط تنگاتنگ با رانت خواران و دلالان، استفاده از رابطه به جای ضابطه، خلاء نظارتی در پایه ریزی پی ساختمان‌ها، بی توجهی به فرسودگی ساختمان‌ها و… را در کنار کم کاری مسئو لان نشان داد.

محمد بیگی عاملان ساخت پروژه هایی همچون مجتمع تجاری متروپل را فاسدان اداری و فنی در کشور دانست و گفت: باید با مسببان این حادثه تلخ که خسارات جانی و مالی به همراه داشت برخورد قانونی و قضایی صورت پذیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ساختار و هرم جمعیت کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و حفاظت از سرمایه اجتماعی باید در اولویت تمام افکار سیاسی دولتمردان باشد، دولت باید بر اساس یک برنامه مدون مباحث ایمنی سازی ساختمان‌ها را در در دستور کار خود قرار دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ساخت حوزه سازههای سلامت محور، باید اعتبار بخشی، مورد بازنگری قرار گرفته و پروانه ساخت به پروژه ها تعلق بگیرد که از استحکام بیشتری برخوردار شوند، بر همین اساس هیچ اغماضی در این راستا پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: با تهیه لیستی از ساختمان‌های ناایمن و ارائه آنها به آتش نشانی می‌توان مانع وقوع چنین حوادث تلخی در کشور شد؛ تذکر به شهرداریها و سازمان های مربوطه نیز لازم و ضروری است، تا شاهد حوادث تلخی همچون متروپل و پلاسکو نباشیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha