۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
قطع دست واسطه‌های دو شرکت معدنی در یزد| شفافیت میلیاردها تومان به نفع مردم شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

قطع دست واسطه‌های دو شرکت معدنی در یزد| شفافیت میلیاردها تومان به نفع مردم شد

یزد- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قطع دست واسطه های دو شرکت معدنی در ارتباط با شرکت سنگ آهن بافق خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الله عبدالمالکی، پیش از ظهر جمعه در مراسم کلنگ زنی، بهره برداری و رونمایی از طرح های جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق – ایران، ضمن قدردانی از تلاش های کارگران و مدیران سنگ آهن اظهار داشت: افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران حداقل کاری است که می توان برای این قشر زحمتکش انجام داد و این افزایش به نفع کارگران و به نفع تولید است.

وی با اشاره به هجمه ای که به این طرح وارد شد، افزود: باید به نگاه انسانی و وجدان انسانی به این موضوع نگاه شود و کل افزایش برای حداقل بگیرها، به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم نمی رسد و این ایراد گرفتن حقیقتا بخل است.

عبدالملکی تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق کارفرمایان منصف این افزایش را اعمال کرده اند و من به نمایندگی از کارگران از آنها تقدیر می کنم و بدانند که بی شک این اقدام در افزایش تولید و بهبود کیفیت تولیدات آنها نیز موثر خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: محور کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مردم هستند و در این وزارتخانه برای چهار عرصه از زندگی مردم هدفگذاری شده که شامل عرصه کار و اشتغال مردم، کیفیت و روابط کار، عرصه آتیه و رفاه مردم با محوریت رفع فقر و خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر و عرصه اموال مردم و مدیریت درست دارایی های مردمی توسط صندوق هاست.

عبدالملکی افزود: در این راستا تلاش کرده ایم نیروهای خلاق، جوان و انقلابی را در مسند امور قرار دهیم و اکنون ۶۰۰ انتصاب در این وزارتخانه در سطوح مختلف اتفاق افتاده که اغلب جوان، متخصص، مومن و انقلابی و به رغم جوانی، با تجربه هستند.

وی عنوان کرد: ثمره این انتصابات در همین مدت کوتاه، رکورد زنی در بسیاری از تولیدات است و این امیدی است که مبتنی بر ظرفیت های واقعی موجود در جامعه ایجاد شده است و خرسندیم که تیمی را به عنوان مدیر منصوب کرده ایم که تا نیم دوم گام انقلاب می توانند خدمت رسانی کنند.

عبدالملکی ادامه داد: یکی از اقدامات جدی و اساسی که در این دوره انجام شد، سالم سازی نظام مدیریتی و ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد بوده است و گاهی یک اتفاق کوچک می تواند دست های ناپاک بسیاری را قطع کند.

وی افزود: یکی از این شرکت ها با واسطه های متعدد خوراک از سنگ آهن مرکزی خریداری می کرده و به جای اینکه با هم تعامل کنند، چندین واسطه در نظر می گرفتند که به ناحق بهره می گرفتند.

عبدالملکی ادامه داد: انتصاباتی صورت گرفت که با برقراری ارتباط توانستند دست واسطه ها را کوتاه کنند و البته آن شرکت ها نیز ساکت نمی نشینند.

وی افزود: مسئله شفافیت گاهی با یک حرکت کوچک می تواند میلیاردها تومان به نفع مردم باشد و این اتفاق را با حذف برخی واسطه ها و افزایش نفع این شرکت ها که هر دو منافعشان به بازنشستگان فولاد می رسد، افزایش داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: حتما گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف، دوره درخشانی خواهد بود.

وی در مورد شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را از مفاخر صنعت و فولاد ایران دانست و بیان کرد: آنطور که باید به این معدن و این منطقه توجه نشده و این جا ماندگی و جا زدگی در شرایطی که یکی از مزیت های مطلق کشور ما معدن است، پذیرفتنی نیست.

عبدالملکی، نرخ رشد منفی را برای این شهرستان ناراحت کننده دانست و گفت: این منطقه معدنی محلی برای خارج کردن مواد اولیه و آباد کردن سایر نقاط شده است و این در حالی است که منابع مالی موجود است و این اتفاق فقط در سایه بی توجهی اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: اگر می گوییم خام فروشی برای کل کشور مطلوب نیست، در مقیاس منطقه ای هم می توانیم آن را تعریف کنیم و این اتفاق باید با نگاه به سودآوری در سرمایه گذاری انجام شود.

عبدالملکی اظهار داشت: سنگ آهن مرکزی امروز به پشتوانه دستان قدرتمند این منطقه یک حلقه دیگر از منطقه را آغاز می کنند و بهره برداری های امروز به حوزه فولاد کشور کمک قابل توجهی می کند و این حرکت، حرکتی مبارک برای سنگ آهن مرکزی، بافق و استان یزد و کل صنعت فولاد کشور است.

وی تصریح کرد: البته طبیعتا اجباری برای تامین مواد اولیه سایر مناطق وجود ندارد اما این موضوع اتفاق مبارکی برای کل صنعت فولاد کشور است.

عبدالملکی تاکید کرد: در این روند، پیچ و خم ها و سنگ اندازی های اداری را قبول نداریم و اطمینان داریم با وجود استاندار یزد که تیم هیئت دولت با اطمینان به آن رای داد، این مشکل را در استان یزد نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: اگر نیت عده ای سنگ اندازی باشد، به طور قاطع برخورد خواهیم کرد و رئیسی و مدیری حق ندارد به خاطر اینکه امضا دست اوست، سنگ اندازی کند.

عبدالملکی تاکید کرد: تمام مسئولانی که امضا در اختیار آنهاست اگر بخواهند اهمال و وقت کشی کنند با آنها برخورد انقلابی خواهد شد و اصلا مهم نیست که از دولت قبل به جا مانده باشند یا منصوب دولت فعلی باشند و این مهم همواره مورد تاکید رئیس جمهور نیز بوده است.

گفتنی است؛ وزیر تعاون امروز در سفر به شهرستان بافق، خط فرآوری سنگ های کم عیار و باطله معدن چغارت و کارخانه آهن اسفنجی را کلنگ زنی کرد و پست های اختصاصی برق نخلستان و آفتاب، رونمایی سامانه با هم (درگاه ارتباطی مستقیم کارگران با مدیریت) و سامانه سوت زنی (درگاه افشاگری فساد) را افتتاح کرد.

کد خبر: ۱۵۴٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha