۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
محصولات کشاورزی شرق کرمان با برند همان منطقه صادر شود
استاندار کرمان در گفتگو با بازار:

محصولات کشاورزی شرق کرمان با برند همان منطقه صادر شود

کرمان- فداکار، استاندار کرمان گفت: محصولات کشاورزی شرق استان کرمان باید با نام همان شهرستان به بازارهای جهانی صادر شود.

محمدی مهدی فداکار در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص سفر دو روزه اش به مناطق شرقی استان کرمان اظهار کرد: این منطقه سرشار از ظرفیت های فراوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از ظرفیت های جنوب را بهره مندی مطلوب از تابش آفتاب دانست و گفت: این مساله بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی فراهم کرده است.

فداکار ادامه داد: بخش خصوصی می تواند در این زمینه ورود کرده و درآمدزایی مطلوبی داشته باشد و نیاز است سرمایه گذاری در این زمینه سهل شود.

تامین آب شرب شهرستان های شرقی از سد نسا
وی با اشاره به تامین آب شرب شهرستان های نرماشیر، بم، ریگان و فهرج از سد نسا در آینده افزود: بر این اساس مشکل آب شرب شهرستان های شرق استان رفع خواهد شد.

فداکار بیان کرد: مطالعات این طرح شروع شده و همچینن ردیف اعتباری برای آن در نظر گرفته شده است. با تخصیص این اعتبار عملیات اجرایی تامین آب شرب شهرستان های شرقی استن کرمان از سد نسا آغاز می شود.

استاندار کرمان بیان کرد: آب در تمامی حوزه ها به ویژه کشاورزی باید درست و بهینه مصرف شود و بر همین اساس به کارگیری سیستم های آبیاری نوین بسیار حائز اهمیت است.

فداکار با توجه به این مساله که شغل اکثر مردم مناطق شرق استان کرمان کشاورزی است و اقتصاد منطقه به آنها گره خورده است، گفت: توجه به بخش معدن و صنعت نباید باعث غفلت از حوزه کشاورزی شود.

وی یکی از مهم ترین مسائل در این زمینه را بازاریابی برای محصولات کشاورزی و دستیابی به موقعیت مناسب در بازارهای جهانی دانست و بیان کرد: باید محصولات شهرستان ها از جمله ریگان با برند و نام و نشان همان شهرستان به سایر کشورها صادر شود.

لزوم بسترسازی مناسب برای جذب سرمایه گذار در شرق کرمان
وی در خصوص حل مشکلات واحدهای تولیدی فعال در شرق استان کرمان قول همکاری داد و افزود: باید با اشتغالزایی در جهت رفع محرومیت در این منطقه تلاش کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به آماده بودن شهرک صنعتی فهرج اظهار کرد: زمینه برای سرمایه گذاری در این شهرک فراهم است.

فداکار تاکید کرد: باید زمینه های جذب سرمایه گذار و فعالیت تولیدکنندگان فراهم شود. ایجاد زیرساخت ها و ارائه مشوق های سرمایه گذاری در این زمینه موثر است.

کد خبر: ۱۵۴٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha