۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
برای گیمینگ کیبورد وایرلس بهتر است یا سیم دار؟

برای گیمینگ کیبورد وایرلس بهتر است یا سیم دار؟

آیا شما هم جزء افرادی هستید از گره خوردن سیم کیبورد سیم دار در هنگام بازی کلافه می شوید؟ شاید این سوال را با خود مطرح کرده اید که آیا کیبورد وایرلس ارزش دارد برای خرید بهترین کیبورد بیشترهزینه کنید.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: آیا شما هم جزء افرادی هستید از گره خوردن سیم کیبورد سیم دار در هنگام بازی کلافه می شوید؟ شاید این سوال را با خود مطرح کرده اید که آیا کیبورد وایرلس ارزش دارد برای خرید بهترین کیبورد بیشترهزینه کنید. اما از طرفی مطمئن هستید که کیبورد سیم دار تاخیر زمانی کمتری نسبت به مدل بلوتوث دار در حین بازی ایجاد می کند.

فناوری کیبورد وایرلس در مقایسه با فناوری کیبورد سیم دار قطعاً پیشرفته تر و راحت است، اما همچنان کیبورد سیم دار مزایای منحصر به فردی دارد که مدل بی‌سیم ندارد.

برای دریافت پاسخ دقیق، هر دو نوع صفحه کلید را با با دقت مورد بررسی قرار خواهیم می دهیم. بنابراین با مطالعه جزئیات کامل این مقاله تمام شک و تردیدهای شما در مورد صفحه کلید سیم دار در مقابل صفحه کلید بی سیم برطرف خواهد شد و می توانید راحت تر تصمیم بگیرید کدام یک برای بازی و کدام یک برای کار اداری مناسبتر است؟

تفاوت صفحه کلید سیم دار با صفحه کلید وایرلس در چیست؟

در اینجا ۷ تفاوت اساسی بین صفحه کلید سیم دار و بی سیم را با هم بررسی می کنیم تا دید کامل تری از هر دو مدل داشته باشید.

صفحه کلید سیم دار

۱. صفحه کلید سیمی به سادگی به معنای اتصال سیمی صفحه کلید به سیستم کامپیوتر شماست تا بتوانید به کارهای خود بپردازید.

۲. شما محدودیت استفاده از صفحه کلید سیمی در محدوده طول سیم کیبورد خود را دارید.

۳. صفحه کلید سیمی برای کار کردن نیازی به باتری ندارد، منبع انرژی آن سیستم کامپیوتر می باشد.

۴. مزیت اصلی استفاده از کیبوردهای سیم دار این است که تقریبا هیچ تاخیری نداشته و زمان پاسخگویی سریع تری دارند.

۵. کیبوردهای سیمی دارای امنیت بالایی هستند و غیرقابل هک می باشند.

۶. اکثر صفحه کلیدهای سیمی مقرون به صرفه هستند.

۷. به دلیل زمان پاسخ دهی بسیار سریع و عدم تأخیر، کیبورد های سیم دار بهترین کیبورد برای بازی های حرفه ای به شمار می آیند.

صفحه کلید بی سیم

۱. صفحه کلید بی سیم به این معنی است که کیبورد شما از طریق دانگل به پورت USB کامپیوتر شما وصل شده و سیگنالی از صفحه کلید و رایانه دریافت می کند.

۲. قابل حمل بوده و تا فاصله ۹ متری قابل استفاده است.

۳. صفحه ‌کلید بی‌سیم معمولاً با باتری کار می‌کند، بنابراین باتری باید شارژ کافی داشته و یا به موقع تعویض گردد.

۴. کاربر ممکن است در حین بازی هایی با گرافیک بالا با تاخیر در ورودی مواجه شود.

۵. در کیبوردهای بی سیم، سرقت اطلاعات کار راحتی نیست، اما در دستگاه های ارزان قیمت نمی توان این موضوع را انکار کرد.

۶. کیبوردهای بی سیم عموما گرانتر از کیبوردهای سیم دار هستند.

۷. به جز بازی هایی با سطح متوسط، کیبوردهای بی سیم برای بازی های حرفه ای توصیه نمی شوند.

برای گیمینگ کیبورد وایرلس بهتر است یا سیم دار؟

فاکتورهای مهم برای مقایسه کیبوردهای سیمی در مقابل بی‌سیم کدامند؟

برای نتیجه گیری بهتر، باید تمام فاکتورهای مهم هنگام مقایسه مدل های سیم و وایرلس را برای بازی های کاپیوتری به دقت مطالعه کنید تا سردرگمی شما کاملا برطرف شود. ما اینجا دلایل کاربردی را ذکر می کنیم که باید قبل از خرید به آنها توجه کنید.

قابلیت حمل و جابجایی آسان

صفحه کلیدهای بی سیم قطعا انتخاب بهتری هستند، زیرا شما آزادی حرکت دارید و می توانید تا فاصله ۹ متری و یا طبق محدودیت های بلوتوث از آنها استفاده کنید.

زمانیکه در حال ارائه سمینار در کنفرانس هستید و ماوس را بر روی صفحه نمایش پروژکتور حرکت می دهید و یا با سیستم خود بازی های سنگین انجام می دهید و دوست دارید به راحتی بر روی تخت لم داده باشید.

تاخیر ورودی

در مقایسه با صفحه‌ کلید سیم دار ممکن است شما با یک میلی‌ثانیه تاخیر بر روی صفحه‌کلید بی‌سیم مواجه شوید. اگر بازی‌های سریعی را انجام می‌دهید که باید در چند ثانیه عکس‌العمل سریعی نشان دهید، ممکن است تاخیر ورودی، مهم ترین دلیل شکست شما در بازی های سنگین باشد.

اگرچه برخی از شرکت‌های برتر مانند لاجیتک، ادعا می‌کنند که عملکرد بدون تاخیر را با صفحه‌ کلیدهای بی‌ سیم پیشرفته خود ارائه می دهند، اما واقعیت این است که هنوز یک تاخیر جزئی وجود دارد و همچنان خرید آن مقرون به صرفه نیست.

آیا صفحه کلید بلوتوثی امن است؟

همانطور که می دانید شما بیشتر از هر چیز دیگری نگران امنیت در سیستم کامپیوتر خود هستید، اینطور نیست؟ این سوال به ذهن شما خطور کرده که در مورد امنیت دستگاه های بی سیم، از حفظ حریم خصوصی داده های خود مطمئن باشید. نه تنها هنگام خرید صفحه کلید وایرلس، بلکه سایر دستگاه های وایرلس نیز باید از نظر امنیتی این موارد را به دقت بررسی کنید.

مطمئنا خوشحال می شوید اگر بدانید صفحه کلید بی سیم و اطلاعات شما به لطف رمزگذاری پیشرفته داده ها، تقریباً ایمن هستند. رمزگذاری پیشرفته داده ها توسط اکثر برندهای معتبر استفاده می شوند تا اطلاعات کاربر بطور کامل محافظت شود. بنابراین مطمئن شوید که صفحه کلید بی سیم را از یک برند معتبر و شناخته شده ای خریداری نمایید.

آیا تفاوت قیمتی بین صفحه کلید سیم دار و بی سیم وجود دارد؟

خوب باید بگوییم بله، یک صفحه کلید مخصوص بازی وایرلس کمی گران است و در مقایسه با یک صفحه کلید مخصوص بازی سیم دار سطح بالا، که عملکرد و مشخصات تقریباً یکسانی دارد، قیمت بالاتری دارد.

اگر نیاز دارید که از دستگاه های وایرلس استفاده کنید انتخاب با شماست. بنابراین بهتر است هزینه بیشتری برای فناوری وایرلس بپردازید.

برای خرید بهترین کیبورد بازی به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید بهترین کیبورد گیمینگ مدل سیم دار یا بدون سیم بسته به نیاز خود می توانید به سایت گل بچین مراجعه نمایید. همانطور که قبلا اشاره کردیم توجه به این نکته که کیبورد را برای چه مصرفی می خواهید، برای شما مهم ترین اصل هنگام خرید کیبورد است. می توان نتیجه گرفت که بهترین گزینه برای خرید این کالای دیجیتال مدل با سیم برای گیمرهای حرفه ای است تا بتوانند بدون تاخیر زمانی و بدون وقفه برنده میدان بازی باشند.

کد خبر: ۱۵۴٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha