۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
دلایل عدم افشای اطلاعات با اهمیت در «ثشاهد»
«بازار» خبر داد

دلایل عدم افشای اطلاعات با اهمیت در «ثشاهد»

«ثشاهد» در آستانه یک افزایش سرمایه بسیار بزرگ بوده و هم اکنون تلاش می کند با معاملات منفی با استفاده از کدهای حقیقی شرکت، سهام خُرد را جمع آوری کند.

بازار؛ گروه بورس: شرکت سرمایه گذاری شاهد که در بخش املاک و مستغلات، گردشگری، نیروگاه و ... دارای دارایی های زیادی است تاکنون افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی نداشته و پیش از این در سال ۹۹ در مدت چند ماه به بهانه تصویب منطقه ویژه اقتصادی نمین که متعلق به این شرکت است بیش از ۸۰۰ درصد رشد کرد و قیمت آن به بالای ۸ هزار تومان رسید.
حالا بعد از دو سال قیمت این سهم ۸۰۰ تومان در حال معامله است و بسیاری از سهامداران خرد در نتیجه سرکوب قیمت توسط سهامدار عمده در حال خروج از این سهم هستند در حالی که پیگیری های خبرنگار بورس بازار نشان داد این شرکت در آستانه یک افزایش سرمایه بسیار بزرگ بوده و هم اکنون تلاش می کند با معاملات منفی با استفاده از کدهای حقیقی شرکت سهام خرد را جمع آوری کند.

نماد ثشاهد در حالی در سه ماهه گذشته حدود ۱۰ درصد رشد داشته که هم اکنون سهامداران خردی که در اوج قیمت این نماد را خریده اند هم اکنون در زیانی ۹۰ درصدی هستند و بسیاری از آنها امیدوار هستند تا افزایش سرمایه این نماد منجر شود تا بخشی از زیان آنها جبران شود، اما حقوقی های این نماد با امتناع از افزایش سرمایه عملا تلاش می کند که سهامدار خرد را از بازی خارج کند و در نهایت با بیشترین سهم به مجمع فوق العاده افزایش سرمایه برود.

نماد ثشاهد هم اکنون در ۹ ماهه به ازای هر سهم زیانی ۴ تومانی ساخته این در حالی است که در شرایط کنونی به ازای هر سهم نزدیک به ۱۰۴ تومان سود انباشته دارد و اگر امسال شرکت زیان ده به مجمع برود نباید ارزش سهام شرکت افتی داشته باشد زیرا سود انباشته بیش از زیان پیش بینی شده است. هرچند این شرکت دارای زیرمجموعه های سودسازی هست که بر اساس محاسبات و ارزیابی ارزش دارایی هایی که این شرکت به مزایده گذاشته باید بیش از سال گذشته سود بسازد.

کد خبر: ۱۵۴٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha