۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
صدور سند مالکیت اراضی برای کشاورزان مانع دریافت یارانه نیست
رئیس سازمان اسناد و املاک کشور:

صدور سند مالکیت اراضی برای کشاورزان مانع دریافت یارانه نیست

همدان - رئیس سازمان اسناد و املاک کشور بابیان اینکه بعضی کشاورزان عنوان می‌کنند اگر برای املاک خود سند مالکیت بگیریم یارانه به ما تعلق نمی گیرد، گفت: صدور سند مالکیت اراضی مانع دریافت یارانه نمی شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حسن بابایی پیش از ظهر پنج شنبه در سفر به نهاوند بابیان اینکه بعضی زارعان عنوان می‌کنند اگر ما برای املاک زراعی خود سند مالکیت بگیریم این مساله باعث می‌شود یارانه به ما تعلق نگیرد در حالی که این تصور درست نیست، گفت: صدور اسناد کشاورزی در اولویت برنامه‌های کاری ما قرار دارد.

وی افزود: بسیاری از پرونده‌ها و دعاوی بخاطر نداشتن سندهای تک‌برگ مالکیت کشاوزران است و بر همین اساس صدور سند مالکیت را در اولویت قرار داده‌ایم چراکه این مساله باعث کاهش پرونده‌های کیفری خواهد شد.

چنانچه کسی در نقشه‌برداری توان پرداخت هزینه نقشه را نداشته باشد، نقشه‌برداران سازمان به صورت رایگان در این زمینه اقدام می کنند

بابایی صدور اسناد مالکیت را در راستای شناسایی و تثبیت املاک دانست و با بیان اینکه با این اقدام کشاورزان از مزایای دریافت وام بهره‌مند می شوند، گفت: چنانچه کسی در نقشه‌برداری توان پرداخت هزینه نقشه را نداشته باشد، نقشه‌برداران سازمان به صورت رایگان در این زمینه اقدام می کنند.

بابایی با بیان اینکه دیدگاه رئیس دستگاه قضا بر تسهیل در امور مراجعه‌کنندگان است، گفت: با اجرا و تکمیل پروژه حد نگاری کشوری که جزء اولویت هاست امیدواریم با همکاری کشاورزان این طرح هرچه سریعتر به ثمر برسد.

وی گفت: در این زمینه با توجه به سند دار کردن زمین های فاقد سند شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر این اختیار به واحد نهاوند داده شده است من اینکه این طرح بواسطه تثبیت مالکیت، در کاهش منازعات ملکی و مراجعه به دستگاه قضا بسیار موثر خواهد بود.

معاون اسناد سازمان اسناد و املاک کشور نیز گفت: تاکنون برای بیش از ۹۵ درصد زمین‌های کشاورزی اسناد مالکیت کاداستر صادر شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

۱۳۷ میلیون هکتار زمین در کشور مربوط به منابع طبیعی است که تا کنون ۱۳۳ میلیون هکتار آن تثبیت شده و برای ۱۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اسناد کاداستر صادر شده است

مهدی اقبالی اظهار کرد: ۱۳۷ میلیون هکتار زمین در کشور مربوط به منابع طبیعی است که تا کنون ۱۳۳ میلیون هکتار آن تثبیت شده و برای ۱۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اسناد کاداستر صادر شده است.

وی مجموع کل زمین‌های کشور را ۱۶۴ میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۳۷ میلیون هکتار مربوط به منابع طبیعی است و مابقی آن یعنی ۱۸ میلیون هکتار دیگر کاداستر شهری و روستایی و کشاورزی است.

معاون اسناد سازمان اسناد و املاک کشور در رابطه با اجرای کاداستر زمین‌های کشاورزی شهری و روستایی گفت: سخت‌ترین موضوع بحث کاداستر زمین‌های شهری و روستایی است زیرا این زمین‌ها دارای ابعاد کوچکی هستند و نیاز به صرف زمان دارند در حالی که ابعاد و مساحت زمین‌های کشاورزی و زراعی بزرگ بوده و کاداستر آنها راحت تر است.

وی افزود: تاکنون برای بیش از ۹۵ درصد زمین‌های کشاورزی اسناد مالکیت کاداستر صادر شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

کد خبر: ۱۵۴٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha