۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
افزایش بهره‌وری در سایه دانش و فناوری امکان‌پذیر است| توسعه کشت قراردادی
معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با بازار:

افزایش بهره‌وری در سایه دانش و فناوری امکان‌پذیر است| توسعه کشت قراردادی

اردبیل - مویدی، معاون وزیر و رئیس مؤسسه ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و رسیدن به امنیت غذایی جز در سایه دانش و دستیابی به فناوری‌های جدید امکان‌پذیر نیست.

علی‌اکبر مویدی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی در خط مقدم تأمین امنیت غذایی هستند و ما باید حوزه دانش، علم و فناوری آنها را مورد پشتیبانی و حمایت قرار دهیم.

وی تولید ۱۲۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را در کشور در سایه تقویت نظام علم و دانش به روز یادآور شد و تصریح کرد: ما راهی جز افزایش بهره‌وری در کشور و تأمین امنیت پایدار غذایی نداریم و در رسیدن به این عرصه همه باید به علوم و فنون جدید مجهز شویم.

راه‌اندازی کاروان‌های تخصصی با محور تولید سیب‌زمینی، کلزا و روش‌های نوین آبیاری
معاون وزیر و رئیس مؤسسه ترویج وزارت جهاد کشاورزی از راه‌اندازی نهضت ترویجی و آموزشی در کشور برای فعالان بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: برای ارتقا کمی و کیفی تولید باید اطلاعات و دانش کشاورزان ارتقا یافته و در سایه افزایش نفوذ دانش، راهکارها و راهبردهای اساسی در پایداری تولید را شاهد باشیم.

مویدی افزود: بعد از استان کرمانشاه، اردبیل دومین مقصد کاروان ارتقا بهره‌وری و ترویج قرار گرفته و بعد از این استان، قم مقصد بعدی ما خواهد بود تا در سراسر کشور بتوانیم این کاروان را فعال کنیم.

وی ضرورت راه‌اندازی کاروان‌های تخصصی را با محور تولید سیب‌زمینی، کلزا، روش‌های نوین آبیاری و... یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما از ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ کارشناس متخصص و عضو هیئت علمی در این مؤسسه استفاده می‌کنیم و سعی ما بر این است تا در خط مقدم تولید، علم و دانش تولیدکنندگان و بهره‌برداران را افزایش دهیم.

تلاش جهاد کشاورزی برای توسعه کشت قراردادی
مویدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هفت اکیپ در استان اردبیل در مدت ۲ روز در شهرستان‌ها به حرکت درآمدند تا در سر مزارع حاضر شده و با تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاشتن توان دانش‌بنیان بتوانند به تولید بیشتر و کیفی‌ کمک کنند.

وی از اجرای ۲۱۲ برنامه در قالب این کاروان ترویجی خبر داد و بیان کرد: در کنار همراهی کشاورزان در سر مزارع، در قالب این کاروان هفت تفاهمنامه را نیز با دانشگاه محقق اردبیلی، پارک علم و فناوری، فنی و حرفه‌ای، بسیج، جامعه عشایری و شیلات به امضا رساندیم تا همراه با آنها به تقویت نظام ترویج نوین کمک کنیم.

معاون وزیر و رئیس مؤسسه ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کنار این امر، وزارت جهاد کشاورزی تلاش می‌کند تا با توسعه کشت قراردادی پشتیبانی‌های لازم را از زارعین در تأمین نهاده‌های دامی، کود، سموم، پوشش بیمه‌ای و همچنین تنظیم بازار انجام دهد تا تولید با صرفه بیشتری را در این بخش شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha