۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
تخصیص تسهیلات بلاعوض برای خانواده‌هایی که ۲ فرزند معلول و بیشتر داشته باشند
رییس سازمان بهزیستی:

تخصیص تسهیلات بلاعوض برای خانواده‌هایی که ۲ فرزند معلول و بیشتر داشته باشند

رییس سازمان بهزیستی گفت: مقرر شد در حوزه تامین مسکن یا کمک برای ساخت، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای جامعه شهری و مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای جامعه روستایی قرار گیرد.

به گزارش بازار، رییس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از مرکز جامع خیریه نگهداری و توانبخشی سالمندان امام علی (ع) ملایر، سازمان بهزیستی را مولود انقلاب اسلامی دانست و افزود: این سازمان، محلی پر کار در حوزه اجتماعی، توان بخشی و پیشگیری است.

علی‌محمد قادری با اشاره به ۵۳ وظیفه این سازمان به عنوان تنها سازمان امدادی و حمایتی کشور گفت: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان غیر دولتی است باید بتواند با آحاد جامعه ارتباط برقرار کند.

وی با بیان اینکه اتصال مردم به گروه‌های تخصصی، از طرح‌های کشوری سازمان بهزیستی است، افزود: حمایت از افراد سالخورده، از کار افتاده، سالمند و محروم یکی از بندهای سیاست کلی تامین اجتماعی است که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

قادری با تاکید بر لزوم ارتباط موثر سازمان بهزیستی با شبکه‌های مردمی گفت: مردمی سازی شبکه‌های بهزیستی اقدامی ملی است و در این راستا باید گروه‌های جهادی شناسایی و به مردم متصل شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با شناسایی افراد دهک‌های پایین و مشمول دریافت یکی از خدمات بهزیستی طی دو ماه آینده در حوزه اجتماعی و توان بخشی پشت نوبتی نخواهیم داشت.

وی از تخصیص تسهیلات بلاعوض برای هر خانواده‌ای که بیش از دو فرزند معلول داشته باشند خبر داد و گفت: در این بازدید مقرر شد با شناسایی زمین‌های مورد نظر، در حوزه تامین مسکن یا کمک برای ساخت، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای جامعه شهری و مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای جامعه روستایی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

قادری همچنین قول داد که مشکلات تامین وسایل کمک توانبخشی و دیگر مشکلات مربوط به حضور افراد معلول در جامعه پیگیری و حل شود.

وی با اشاره به حوزه اشتغال و کارآفرینی معلولان گفت: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی در ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اقدامات در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز با همین مجموعه پیش می‌رود.

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال پایدار افزود: پس از انجام مقدمات لازم توسط بانک مرکزی و دیگر نهادهای تسهیل کننده، ضوابط اجرایی و چگونگی دریافت این تسهیلات که حدود ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر است، به سمع مردم و مخاطبین بهزیستی در حوزه اشتغال خواهد رسید.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha