۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سیمان تهران تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سیمان تهران تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سیمان تهران با هدف توسعه ارتباطات، ایجاد هم‌افزایی و هم‌اندیشی، بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش بازار، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سیمان تهران در راستای توسعه ارتباطات، ایجاد هم‌افزایی و هم‌اندیشی، بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و توسعه‌ای و تبادل تجربیات و همکاری مشترک، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

فراهم ساختن بستر علمی و اجرایی مناسب به‌منظور بهره‌گیری مضاعف از دانش متخصصان و دستاوردهای تحقیقاتی «مرکز» به کمک تجربیات کارشناسان و امکانات صنعتی «سیمان تهران» برای تولید بهینه سیمان و بتن در کشور، موضوع این تفاهم‌نامه مشترک ۱۰ ماده‌ای است.

سیمان تهران متنوع‌ترین تولیدکننده سیمان کشور
سیدعباس حسینی مدیرعامل سیمان تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه صنعت سیمان با قدمتی در حدود ۸۰ سال، پس از انقلاب جهش بسیار بزرگی را تجربه کرد، ‌ گفت: امروز این صنعت با تلاش‌های صورت گرفته ظرفیت تولیدش را به ۸۸.۸ میلیون تن رسانده است و مدیریت این حوزه از صنعت تماما توسط متخصصین داخلی انجام می‌گیرد. در حال حاضر ۸۰ درصد از قطعات یدکی این محصول و ساخت کارخانه سیمان توسط نیروهای داخلی صورت گرفته است به نحوی که ۲۷ قطعه ای که پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد را بومی‌سازی کرده‌ایم و امیدواریم که از تمامی ظرفیت‌های این صنعت بهره‌مند شویم.

وی افزود: سیمان صنعتی‌ است که در زمینه‌های مختلف جزو اولین‌هاست و تلاش ما بر این است که در امر کیفیت، ‌ تنوع و بومی‌سازی پیشتاز باشیم. در حال حاضر نیز متنوع‌ترین تولیدکننده سیمان در کشور سیمان تهران است.

مدیرعامل سیمان تهران ادامه داد: این افتخار را داریم که در کنار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و متخصصان ارزشمند این مجموعه، هم‌افزایی مناسبی را ایجاد کنیم و با توسعه همکاری‌های مشترک و اقدامات موثر، برای کل کشور مفید واقع شویم.

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این جلسه با اشاره به سابقه بیش از ۵ دهه فعالیت مرکز در حوزه‌های تخصصی راه و شهرسازی، ‌گفت: یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های مرکز تحقیقات این است که فعالیت‌های تحقیقاتی خود را مبتنی بر نیازها، مسائل و دغدغه‌های صنعت و دستگاه‌های اجرایی پیش ببرد. ما برای تحقیق نیاز داریم تا با صنعت، انجمن‌ها و ... ارتباط مستمری را داشته باشیم. امضای این تفاهم‌نامه مشترک نیز در راستای همین دیدگاه و با هدف توسعه همکاری‌ها با مجموعه سیمان تهران منعقد خواهد شد.

حیدری افزود: در حال حاضر تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی مناسبی در مرکز تحقیقات وجود دارد و می‌توان هم‌افزایی خوبی را ایجاد و اقدامات موثری را در حوزه سیمان کشور به انجام رساند.

وی موضوع انرژی و مباحث زیست‌محیطی را از محورهای دارای اهمیت زیاد برشمرد و خاطرنشان ساخت که این مباحث می‌تواند در حوزه سیمان و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین نگاه ویژه یه این موضوعات را در طرح جهش تولید مسکن مورد تاکید قرار داد.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، طرفین در خصوص تعریف و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی در زمینه سیمان، جهت استفاده عملی از دانش ایجادشده برای صنعت ساختمان، محیط‌زیست و غیره، همکاری جهت استفاده از تجربیات مراکز تحقیقاتی معتبر بین‌المللی به‌منظور توسعه دانش فنی سیمان و بتن، ایجاد بستر لازم جهت شناخت و فراهم‌سازی استفاده از به‌روزترین فن‌آوری‌های تولید و مصرف بهینه سیمان و بتن، استفاده از تجهیزات و امکانات تحقیقاتی-آزمایشگاهی طرفین جهت ایجاد هم‌افزایی در انجام موارد فوق و سایر فعالیت‌های مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه و با تایید نمایندگان طرفین متعهد شده‌اند.

خاطرنشان می‌شود این تفاهم‌نامه مشترک به مدت سه سال از سوی محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سیدعباس حسینی مدیرعامل سیمان تهران امضا شد.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha