۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
کمترین جذب سرمایه‌گذار غیربومی را در اردبیل شاهد هستیم
استاندار اردبیل:

کمترین جذب سرمایه‌گذار غیربومی را در اردبیل شاهد هستیم

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: کمترین جذب سرمایه‌گذار غیر بومی را در سال‌های اخیر در استان اردبیل شاهد هستیم در حالی که باید بستر این سرمایه‌گذاری مهیا شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حامد عاملی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار کرد: در کنار تسهیل قوانین و مقررات و حذف مقررات مخل تولید، باید مشوق‌های تولید و سرمایه‌گذاری در استان اردبیل به نحوی باشد تا فضا برای سرمایه‌گذاری در این استان جذاب و پرمنفعت به حساب آید.

وی تصریح کرد: بیشتر از سایر استان‌ها باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری و جذابیت‌ها در این حوزه را ارتقا دهیم تا در کنار حضور سرمایه‌گذاران بومی، سرمایه‌گذاران غیربومی و حتی خارج از کشور نیز با انگیزه مضاعف بتوانند در این حوزه ورود پیدا کنند.

ضرورت تدوین اطلس سرمایه گذاری در اردبیل
استاندار اردبیل نگاه سختگیرانه برخی از مسئولان و مدیران را با اعلام بخشنامه‌های دست و پاگیر مانع از تقویت سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: تا زمانی که حامی سرمایه‌گذار نباشیم و به دور از سیستم اداری و اجرایی پشتیبانی‌های لازم را انجام ندهیم، انتظاری بهتر از شرایط موجود در فرآیند سرمایه‌گذاری نمی‌رود.

عاملی افزود: با سیستم معیوب اداری نمی‌توان کار را در این حوزه به سرانجام رساند بلکه بهتر است به صورت ویژه و با نگاه مثبت سرمایه‌گذاران مورد حمایت قرار گرفته تا ما فرصت‌های کسب و کار و رونق اشتغال را شاهد باشیم.

وی ضرورت تدوین اطلس سرمایه‌گذاری را در استان در سریعترین زمان یادآور شد و خاطرنشان کرد: شایسته است هر چه سریعتر در جلسات شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی این اطلس سرمایه‌گذاری تعیین تکلیف شده و ما بتوانیم رویکردهای درستی را در این حوزه در پیش بگیریم.

عاملی راهبرد تحول‌آفرین در این بخش را به دور از نقص و کوتاهی یادآور شد و اضافه کرد: هم و غم ما باید تولید ثروت و افزایش سرانه درآمدی مردم در این استان باشد تا چالش‌های اقتصادی رفع و جوانان در حرفه‌ها و مشاغل مختلف بتوانند فعالیت کنند.

استعلامات و صدور مجوزها یکپارچه می شود
وی ظرفیت بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت را در این استان بکر اما در عین حال فاقد ابزارهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران اعلام کرد و ادامه داد: طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان اردبیل باید به شکل یکپارچه و با بازنگری واقع‌بینانه در ابعاد مختلف در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا آنها بتوانند با تصمیم‌گیری درست نقش‌آفرینی اصلی خود را انجام دهند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از اول تیرماه تمامی استعلامات و صدور مجوزها در دستگاه‌های اجرایی استان یکپارچه شده و در کمتر از یک هفته باید سرمایه‌گذار تکلیف خود را در اجرای پروژه و یا عدم اجرا بداند.

استاندار اردبیل از مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان به خاطر برگزاری جلسات منظم تسهیل فرآیندها قدردانی کرد و گفت: ما راهی جز جذاب‌ کردن سرمایه‌گذاری در استان اردبیل نداریم.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha