۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
هزینه‌های حادثه متروپل را باید مسببان آن پرداخت کنند
سخنگوی دولت:

هزینه‌های حادثه متروپل را باید مسببان آن پرداخت کنند

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، گفت: هزینه‌های حادثه متروپل آبادان را باید مسببان آن پرداخت کنند که بعدا از اموال آنها گرفته می‌شود.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی، امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک زادروز حضرت معصومه (س) و روز دختر و تسلیت بابت حادثه ناگوار متروپل آبادان، اظهار داشت: دولت با جدیت، هرگونه کوتاهی از هر مقام محلی و فساد در هر سطح را پیگیری و با آن برخورد می‌کند.

سخنگوی دولت، تصریح کرد: از آنجا که زمان زیادی از صدور مجوز ساختمان نگذشته است، برخورد انجام می‌شود؛ به‌ویژه شهرداری‌ها و شوراهای شهر باید پاسخگویی لازم را در این حوزه داشته باشند.

بهادری جهرمی، گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال برای تأمین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز حادثه متروپل آبادان در نشست هیئت دولت تصویب شد و تأکید می‌کنم هزینه‌ها را باید مسببان حادثه پرداخت کنند که بعدا از اموال آنها گرفته می‌شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به مصوبه امروز چهارشنبه هیئت دولت، اظهار داشت: برنامه و مصوبه‌ای از محل مدیریت بحران برای پوشش بخشی از این هزینه‌ها در نظر گرفته شده است که البته خسارت را مالک باید بدهد.

بهادری جهرمی، تصریح کرد: در واگذاری واحدهای صنعتی اطراف تهران، چند دهه مشکلاتی وجود داشته است؛ آن‌ها ساماندهی نشده بودند و امکان به وجود آمدن مشکل متروپل برای کارگران این واحدها وجود داشت.

به گفته سخنگوی دولت، این موضوع در کارگروه یا کمیسیونی با حضور استاندار تهران و وزارتخانه‌های صمت و نیرو بحث شد و آیین‌نامه واحدهای صنعتی اطراف تهران به تصویب هیئت وزیران رسید.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha