۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
کمیسون اصل ۹۰ ورود جدی به موضوع بحران آب دارد
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

کمیسون اصل ۹۰ ورود جدی به موضوع بحران آب دارد

زنجان- شجاعی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسون اصل ۹۰ ورود جدی به موضوع بحران آب دارد و در این راستا هیئت بازرسی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه کمیسیون اصل ۹۰ ورود جدی به مسئله بحران آب داشته و در این راستا هیئت بازرسی تشکیل شده است،گفت: در همین راستا چند ماه است که این هیئت در وزارت نیرو مستقر شده و علاوه بر بررسی مستندات و مدارک، از شرکت‌های مختلف آب منطقه‌ای در کشور اطلاعات و آمار مربوط به سدهای کشور در حال دریافت است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، با مدیران مربوطه مصاحبه‌های لازم در حال انجام است و بعد از اینکه گزارش مذکور جمع‌بندی شد، این گزارش را در صحن علنی مجلس قرائت خواهیم کرد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه این بازرسی حدود ۶ ماه است که انجام شده و حداقل سه ماه دیگر نیاز به زمان داریم تا این گزارش تکمیل شده و برای ارائه به صحن علنی مجلس آماده شود، تصریح کرد: متاسفانه در موضوع حکمرانی آب مشکلات جدی داشتیم که امروز با این بحران‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم.

شجاعی تاکید کرد: اگر این اشکالات و ایراداتی که مربوط به حکمرانی حوزه آب است، اصلاح نشود، چشم‌انداز روشنی در موضوع آب پیش روی کشور نیست.

وی با بیان اینکه بعد از تهیه گزارش، با دستگاه‌های مربوطه جلساتی خواهیم داشت، عنوان کرد: هر چند جلسات متعددی با وزیر نیرو در کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شده است و آنگاه توصیه‌هایی که کارشناسان ما بعد از بازرسی به آن خواهند رسید، به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد که بر اساس آن باید عمل کنند.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha