۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
اروپا در آستانه بحران انرژی به دلیل تحریم های روسیه است
نخست وزیر مجارستان:

اروپا در آستانه بحران انرژی به دلیل تحریم های روسیه است

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گفت که اروپا در آستانه یک بحران اقتصادی جهانی به دلیل تحریم ها علیه روسیه است.

به گزارش بازار، اوربان نخست وزیر مجارستان سه شنبه شب در گفت و گو با شبکه M۱ گفت: ما به اندازه کافی مشکلات داریم، قیمت انرژی بالاست، تورم در حال افزایش است و اروپا به دلیل تحریم ها در آستانه یک بحران اقتصادی جهانی است.

اوربان در ادامه افزود: مدیریت اقتصاد در چنین بحرانی با افزایش قیمت نفت معادل بمب اتمی خواهد بود اما تاکید کرد که از این سناریو جلوگیری شده است.

دوشنبه شب، رهبران اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل به توافق رسیدند تا نفت روسیه را که از طریق دریا عرضه می‌شود به عنوان بخشی از بسته ششم تحریم‌ها در پاسخ به عملیات نظامی در اوکراین تحریم کنند در حالی که تحویل خط لوله در حال حاضر به صورت عادی ادامه خواهد داشت.

چارلز میشل رئیس شورای اروپا روز سه شنبه گفت که معافیت های موقتی برای کشورهای عضو محصور در خشکی مانند مجارستان و جمهوری چک وجود خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha