۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
۹۲۰ هزار تن گندم در استان کردستان برداشت می شود
معاون جهاد کشاورزی کردستان:

۹۲۰ هزار تن گندم در استان کردستان برداشت می شود

سنندج – احمدی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته امسال بیش از ۹۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری می شود.

محمدصالح احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ارزیابی های صورت گرفته در خصوص وضعیت مزارع گندم استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به میزان بارش های بهاری وضعیت مزارع گندم استان در مقایسه با سال بهتر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری بیش از ۵۹۴ هزار هکتار از اراضی قابل کشت کردستان به گندم اختصاص پیدا کرده است و این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: با توجه به بارش های مناسب صورت گرفته، پیش بینی ما این است که بیش از ۹۲۰ هزار تن گندم در استان کردستان برداشت می شود.

وی با بیان اینکه کردستان یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در کشور است، افزود: ۲۹ هزار تن کود سرک نیز در بین گندم کاران استان توزیع شده است و این اقدام در راستای برداشت بیشتر محصول موثر است.

احمدی همچنین به خسارت سرمازدگی در سطح ۷۵ هزار هکتار از مزارع گندم استان کردستان اشاره کرد و گفت: بخشی از مزارع گندم شهرستان‌های دیواندره، قروه و سقز دچار سرمازدگی شده است.

وی ضمن اشاره به قیمت مناسب خرید تضمینی گندم در سال جاری، بیان کرد: انتظار داریم که با توجه به قیمت اعلام شده و همچنین وضعیت و شرایط فعلی بخش زیادی از محصول برداشت شده خریداری شود.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته در راستای راه اندازی مراکز خرید در مناطق شهری و روستایی استان کردستان، گفت: هنوز فصل برداشت محصول گندم در استان کردستان آغاز نشده است ولی در این راستا هماهنگی های اولیه صورت گرفته و بر اساس برنامه زمانبندی، کار خرید تضمینی محصول گندم در استان آغاز می شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha