۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
یک سوم از رودخانه های گلستان در یک دهه گذشته لایروبی شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

یک سوم از رودخانه های گلستان در یک دهه گذشته لایروبی شد

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در یک دهه گذشته حدود دو هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده که این یک سوم میزان مورد نیاز بوده است.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هر چند در عرف جامعه، دستگاه‌هایی مانند شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها متولی لایروبی رودخانه محسوب می‌شوند ولی در قوانین در خصوص لایروبی رودخانه‌ها خلاء وجود دارد و مشخص نیست لایروبی رودخانه‌ها تکلیف کدام دستگاه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: با این حال مطابق اساسنامه شرکت‌ آب منطقه ای مجازند امور مربوط به مهندسی رودخانه را انجام دهند به همین خاطر کار لایروبی رودخانه‌ها به ویژه در خارج از محدوده شهرها معمولا از سوی این شرکت‌ها انجام می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به مقدار اعتبارات تخصیصی، در یک دهه گذشته حدود دو هزار کیلومتر (سالانه حدود ۲۰۰ کیلومتر) از رودخانه‌های استان لایروبی شده که یک سوم میزان مورد نیاز بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: حدود یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان که عمدتا در بازه رودخانه های پیر طبقه بندی می شوند و نیز مقاطعی از رودخانه های بالغ، حداقل هر سه سال یک بار نیاز به لایروبی دارند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر لازم است هر سال حدود ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان که در مناطق مختلفی مانند شهرها، روستاها، اراضی کشاورزی، مراتع، بالادست پل ها و دیگر سازه های تقاطعی و مصب رودخانه ها جریان دارند، لایروبی شود.

حسینی در خاتمه یادآور شد: برای شرکت آب منطقه ای حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لایروبی در نظر گرفته شده که کفاف حدود ۶۰ کیلومتر لایروبی را می دهد با اینحال البته تخصیص آن نیز کمتر از همین میزان مشخص، است.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha