۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
فناوری ساخت کمپرسورهای سانتریفیوژ هوا بومی‌سازی شد
با تکیه بر توان داخلی

فناوری ساخت کمپرسورهای سانتریفیوژ هوا بومی‌سازی شد

بوشهر - برای نخستین بار در صنعت نفت و گاز کشور، کمپرسورهای سانتریفیوژ هوا مطابق با استانداردهای مربوطه با همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی در واحد پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی بطور کامل ساخته و در پالایشگاه دوم مجتمع با موفقیت نصب و راه اندازی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی،عباس صیادی سرپرست پژوهش و فناوری گفت: در این پروژه پژوهشی که با همکاری شرکت دانش بنیان کاوش صنعت توس انجام شد، برای نخستین بار دانش طراحی و ساخت پکیج کامل کمپرسورهای سانتریفیوژ هوا که در واحد تولید هوای ابزار دقیق و تامین هوای واحد تولید نیتروژن نقش حیاتی دارد بدست آمد.

وی عنوان داشت: تامین پایدار و بدون وقفه هوای مورد نیاز تجهیزات ابزار دقیق و پکیج های تولید نیتروژن از اهمیت بسیار بالایی در پالایشگاه‌های گازی برخوردار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اکنون دوره سه ماهه پایش عملکردی کمپرسور ساخته شده توسط شرکت کاوش صنعت توس که جایگزین یکی از کمپرسورهای فرسوده شرکت زیمنس در پالایشگاه دوم شده است، به پایان رسیده و کمپرسور در شرایط مطلوب در سرویس قرار دارد.

صیادی گفت: از ویژگی‌های برجسته این پروژه این است که از دانش فنی بدست آمده در زمینه طراحی و ساخت کمپرسورهای Integrally Geared، که با رعایت کامل استاندارد API 672 صورت گرفته است، می توان در خصوص ساخت تجهیزات مشابه با تکنولوژی بالا (high tech) استفاده کرد.

وی در پایان عنوان داشت: این پروژه پژوهشی با همکاری همکاران ارجمند در مدیریت عملیات، پالایشگاه دوم و واحد بازرسی فنی مجتمع با واحد پژوهش و فناوری به عنوان متولی پروژه های بومی سازی و ساخت داخل در مجتمع انجام شد.

امید است نتایج این تجربه موفق که برای نخستین بار و در سطح بالایی از دانش تجهیزات دوار در کشور انجام شده است، الگویی برای تعمیق تکیه بر توانمندی‌های داخلی در رفع نیازمندی‌های فناورانه صنعتی کشور به کمک شرکت‌های دانش بنیان باشد.

کد خبر: ۱٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha