۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
موقعیت سد تالوار نسبت به یک دهه گذشته هیچ تفاوتی نداشته است
محرابیان:

موقعیت سد تالوار نسبت به یک دهه گذشته هیچ تفاوتی نداشته است

زنجان- وزیر نیرو به وضعیت سدهای زنجان اشاره کرد و گفت: متاسفانه موقعیت سد تالوار نسبت به یک دهه گذشته هیچ تفاوتی نداشته و طی این مدت هیچ آبی از این سد به دست کسی نرسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اکبر محرابیان شامگاه سه شنبه در جلسه مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان در محل استانداری زنجان،گفت: یکی از راهکارهای عملی برای برون‌رفت از مشکلات حوزه آب، مدیریت این مایه حیاتی در استان‌ها است.

وی اظهار کرد: آنچه که باید در خصوص آب با جدیت دنبال شود، مسائلی چون رعایت عدالت در توزیع آب، شفافیت در تخصیص و در نهایت رعایت دقیق قانون است.

وزیر نیرو به راه‌اندازی نیروگاه اشاره کرد و گفت: این نیروگاه قرار بود سال آینده وارد مدار شود و معتقدیم با سرعت دادن به روند کار و تسریع امور این نیروگاه در آستانه تابستان تکمیل شده است.

محرابیان به وضعیت سدهای استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه موقعیت سد تالوار نسبت به یک دهه گذشته هیچ تفاوتی نداشته و طی این مدت هیچ آبی از این سد به دست کسی نرسیده است و امروز باید با اقداماتی، عقب‌ماندگی‌های استان را در حوزه تخصیص آب جبران کرد.

وی از هدررفت ۲۰ تا ۵۰ درصدی آب در سطح کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: امروزه پساب ارزشمندترین نوع مدیریت منابع آب است و سوق به سمت پساب به این خاطر است که سایر منابع آبی از جمله آب‌های سطحی پایدار نیست.

وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر بعد از بررسی‌های فراوان یک وفاق کلی در حوزه توزیع و تخصیص آب به وجود آمده که در حال بررسی در شورای عالی آب است.

محرابیان بیان داشت: یکی از ویژگی‌های نظام مدیریت آب تخصیص آب در درون استان‌ها و توزیع آن با حضور ذینفعان است و آنچه که در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است، مصرف آن است و در این میان مدیریت فعلی آب شاید پاسخ‌گوی نیازهای ۳۰ یا ۲۰ سال گذشته بود ولی این نحوه مدیریت در مقطع فعلی پاسخ‌گو نیست.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha