۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
مزایده ۴۵ معدن در گیلان
رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد؛

مزایده ۴۵ معدن در گیلان

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان از برگزاری ۴۵ مزایده معدنی برای فعال سازی معادن راکد در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، تیمور پورحیدری در نخستین جلسه شورای معادن استان در سال جاری که با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و سایر اعضای قانونی شورا تشکیل شد، اظهار داشت: در گام اول در سال جاری ۴۵ مزایده معدنی برای فعال سازی بخش معدن گیلان برگزار شد که ۱۶ مورد آن درخواست اکتشافی و ۱۲ مورد آن پروانه اکتشاف و یک فقره گواهی کشف و همچنین ۱۶ فقره پروانه بهره برداری معدن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ سلب صلاحیت از بهره برداران معدنی فاقد فعالیت اثربخش را عمده موارد قابل طرح در شورای مذکور بیان کرد و گفت: لازم است برداشت و بهره برداری معادن به صورت مستمر و تحت نظارت مسئولین فنی و کاملا اصولی و کارشناسی باشد تا مشمول ماده ۵۴ قانون معادن و سلب صلاحیت نشوند.

پورحیدری هشدار داد: هر معدنی که توانایی فعالیت مناسب را نداشته باشد پس از اخطار لازم از ید اختیار بهره بردار خارج می شود و حسب قانون برای واگذاری به بهره‌بردار جدید به مزایده گذاشته می‌شود و در این خصوص هیچ مماشاتی نمی‌شود.

دبیر شورای معادن استان بر بازنگری فعالیتهای معدنی تاکید کرد و گفت: کلیه فعالیت‌های معدنی به صورت مرتب در حال رصد و پایش می باشد و هر معدنی که روال قانونی را به درستی رعایت نکند، سلب صلاحیت خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha