۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
ارائه خدمات ناباروری در بخش خصوصی با پوشش ۷۰ درصدی بیمه
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اعلام کرد

ارائه خدمات ناباروری در بخش خصوصی با پوشش ۷۰ درصدی بیمه

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه گر در صورت دریافت خدمات زوج‌های نابارو از بخش خصوصی تا ۷۰ درصد هزینه‌ها را پوشش خواهد داد.

به گزارش بازار، مهدی رضایی با اشاره به اهمیت کاهش پرداخت از جیب مردم در خدمات سلامت افزود: در راستای سیاست‌های جمعیتی کشور و حمایت مالی از خدمات گیران، سازمان‌های بیمه گر خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار دادند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه، این خدمات از سال پیش تا ۹۰ درصد هزینه‌های این خدمات با تعرفه‌های دولتی و عمومی غیردولتی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته بودند که از امسال خدمات بخش خصوصی نیز تحت پوشش ۷۰ درصدی قرار خواهند گرفت.

مهدی رضایی با بیان اینکه بر اساس رصد هزینه‌هایی که بعضا در مراجعه زوج‌های نابارور به مراکز خیریه یا خصوصی صورت گرفته است، تصریح کرد: پرداخت تعرفه‌های دولتی یا عمومی تا خصوصی رقم قابل ملاحظه‌ای بود که زوجین نابارور ناگزیر بودند که این رقم را از جیب پرداخت کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: در شورای عالی بیمه به همین منظور پیشنهادی مطرح شد که در حال طی مراحل قانونی است.

مهدی رضایی" افزود: بیمه‌ها در صورت دریافت خدمات زوجین نابارور از بخش خصوصی تا ۷۰ درصد هزینه‌ها را با توجه به نوع مالکیت پوشش خواهند داد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: در این صورت پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری گسترش می‌یابد و این گام بزرگی در کاهش پرداختی زوجین نابارور است و به تناسب مراکز ارائه دهنده این خدمات بیمه ارائه می‌شود.

مهدی رضایی همچنین گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد خدمات ناباروری شامل دارو، تصویربرداری، ویزیت، تجهیزات مصرف آزمایشگاهی با تعرفه مراکز دولتی و خصوصی غیر دولتی تحت پوشش قرار گرفت.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: بیمه شدگان سلامت همگانی که ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند و روستائیان بیمه شده، بدون نظام ارجاع می‌توانند این خدمات را دریافت کنند.

مهدی رضایی خاطرنشان کرد: رضایت سنجی‌های مستمر و رصد هزینه‌های بیمه شدگان نشان می‌دهد وقتی برای دریافت این خدمات به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند موجب گلایه مندی زوجین بود، اما با طرح جدیدد این خدمات تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha