۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
افزایش ۲۰ برابری اعتبارات حوزه راه استان اردبیل|طول بزرگراه‌ها نسبت به میانگین کشوری ۵۰درصد کمتر است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۲۰ برابری اعتبارات حوزه راه استان اردبیل|طول بزرگراه‌ها نسبت به میانگین کشوری ۵۰درصد کمتر است

اردبیل - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اعتبارات اختصاص یافته به حوزه راه در چهار سال اخیر بیش از ۲۰ برابر در استان اردبیل افزایش یافته است.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تلاش کردیم تا در کوتاهترین زمان با فعال کردن پروژه‌های جاری در همه حوزه‌های کاری، ‌ افزایش اعتبارات این پروژه‌ها را از منابع ملی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: پیش از این هم در حوزه راه و سایر حوزه‌های کاری مرتبط با اداره کل راه و شهرسازی استان دارای پیشینه و سابقه قابل دفاعی بودیم به طوری که اعتبارات اختصاص یافته در سال گذشته در حوزه راه نسبت به سال ۹۶ بیش از ۲۰ برابر افزایش یافته است.

توسعه راه‌های استان اردبیل به بیش از ۳۰۰ کیلومتر
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ساماندهی کمیته‌ها و کمیسیون‌های مرتبط با شهرسازی اعم از سیما و منظر شهری و تبصره یک، ماده یک را یادآور شد و گفت: در میان مدت تکمیل مطالعات کلیه راه‌های مورد نیاز بزرگراهی استان به انجام رسیده است.

حیدری از تهیه برنامه توسعه بزرگراه‌های استان و افزایش پروژه‌های در دست ساخت و توسعه راه‌های استان اردبیل به بیش از ۳۰۰ کیلومتر خبر داد و افزود:‌ در حال حاضر طول بزرگراه‌های استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری بیش از ۵۰ درصد کمتر است.

وی تحقق برنامه سالانه احداث بر اساس متقاضیان واجد شرایط را که قسط اول هزینه مسکن را پرداخت کرده‌اند، یادآور شد و ادامه داد: این حرکت در قالب برنامه نهضت ملی مسکن ادامه خواهد یافت.

تکمیل پروژه‌های راهسازی استان با هدف افزایش ایمنی تردد
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تعریف پروژه‌های مرتبط با حوزه بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی، حاشیه شهر، محلات هدف و تأمین و تخصیص قیر مورد نیاز در شهرهای استان به میزان سه هزار تن مد نظر است.

وی از شروع عملیات اجرایی پروژه‌های مشارکتی اعم از تجاری، خدماتی و مسکونی به متراژ ۴۰ هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: پرداخت حساب مالکانه اراضی مورد تملک به صاحبان و مالکان اراضی زمین شهری مد نظر است.

حیدری بیان کرد: در بلند مدت توسعه بزرگراه‌های استان و رسیدن به شاخص میانگین کشوری و در نهایت تکمیل پروژه‌های راهسازی استان با هدف افزایش ایمنی تردد و رضایت عمومی مد نظر است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تهیه و به روزرسانی طرح‌های توسعه و عمران استان اعم از طرح‌های ناحیه، جامع و تفصیلی در استان هدف‌گذاری شده است.

توسعه باند دوم بزرگراه‌ها در دستور کار
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مهمترین پروژه‌های راه و شهرسازی استان را در شرایط کنونی بیان کرد و گفت: در حوزه راهسازی احداث باند دوم بزرگراه اردبیل به سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر، اردبیل به مشگین‌شهر به طول ۹۵ کیلومتر، سه راهی مشگین به پارس‌آباد به طول ۱۵۰ متر و سه راهی صحرا به گرمی به طول ۷۵ کیلومتر در حال انجام است.

حیدری از احداث بزرگراه گرمی به بیله‌سوار به طول ۴۵ کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: احداث تونل دوم حیران به طول ۷۰۰ متر و احداث راه اصلی تونل کلور – درام به طول ۴۲ کیلومتر در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

وی افزود: در حوزه مسکن و ساختمان برنامه‌ریزی و ساماندهی برای شروع عملیات اجرایی پروژه‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان بر اساس ثبت‌نام تقاضامحور در حال انجام است.

اجرای بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل
حیدری اجرای بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن و تأمین ۹۰ هکتار زمین را با هدف احداث واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری شامل ۳۰ پروژه در شهرهای مختلف استان با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و همچنین انجام بازدیدها و نظارت‌های منظم دوره‌ای ماده ۳۵ به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حوزه شهرسازی تهیه طرح تفصیلی اردبیل، طرح ناحیه مشگین‌شهر، طرح جامع شهرهای بیله‌سوار، گرمی، اصلاندوز و طرح تفصیلی خلخال از طرح‌های در دست اجراست.

حیدری به مهمترین مشکلات استان در حوزه راه و شهرسازی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه راهسازی با وجود افزایش مضاعف اعتبارات، مشکلات اعتباری پروژه‌ها، همچنان اجرای آنها را با فراز و نشیب روبه‌رو کرده است.

وی اظهار کرد: مشکل تملک اراضی معارض با پروژه‌ها و همچنین مشکلات جابجایی تأسیسات موجود در مسیر اجرای طرح‌های راهسازی از اساسی‌ترین مشکلات این حوزه است.

کمبود شدید نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف و مرتبط با مأموریت این اداره کل
حیدری در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ در حوزه مسکن و ساختمان عدم توانایی متقاضیان برای تأمین آورده اولیه نهضت ملی مسکن و عدم تخصیص مناسب و کافی اعتبارات در پروژه‌های مختلف مسکن، عدم همکاری مناسب برخی ادارات در پروژه‌های مرتبط با حوزه مسکن و بازآفرینی شهری از عمده نارسایی‌ها و مشکلات استانی است.

وی به نبود کارخانه مرتبط با تولید مصالح ساختمانی و عدم توانایی اکثر شرکت‌های فعال در حوزه مسکن برای اجرای پروژه‌های کلان در سطح استان اشاره کرد و گفت: کمبود شدید نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف و مرتبط با مأموریت این اداره کل از قبیل عمران، نقشه‌برداری، حقوق و حسابداری دیگر معضلاتی است که باید به آن اشاره کرد.

حیدری به تأمین زمین مورد نیاز در شهرهای ثبت‌نام شده برای نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: به نسبت تعداد متقاضی و ثبت‌نامی به میزان ۸۰۰ هکتار زمین تأمین شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انجام پالایش بیش از ۹۰ هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام شده در طرح شامل ثبت‌نام‌های عمومی و تعاونی‌های ادارات و سازمان‌ها انجام شده و شروع اجرای عملیات را برای سه هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن شاهد هستیم.

اتمام عملیات اجرایی ۵۴۰ واحد از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال‌جاری
حیدری از اتمام عملیات اجرایی ۵۴۰ واحد از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: شروع عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز در سال‌جاری را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر کلیه اراضی نهضت ملی به جز شهرستان‌های اردبیل، در کلیه شهرستان‌های استان تأمین و برای اجرای عملیات ساختمانی و آماده‌سازی به جز شهرستان مشگین‌ که به بنیاد مسکن واگذار شده، در سایر شهرها مقدمات تملک فراهم شده که نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حیدری از حضور فیزیکی برای بازدید از پروژه‌های در حال اجرا بدون محدودیت زمانی خبر داد و اظهار کرد: این موضوع را بخش جداناپذیری از وظایف اداری خود می‌دانیم و البته در حوزه کاری ما با توجه به نتایج عینی انجام کار، نیازی به حضور نامحسوس ملموس نمی‌باشد.

وی رسیدن به برنامه‌های تعریف شده در توسعه همه‌ راه‌های شریانی استان را به بزرگراه و یا آزادراه جز رویکردهای اصلی بیان کرد و گفت: با توجه به همدلی مسئولان استانی، امیدواریم در آینده نه چندان دور افزایش ایمنی تردد و کاهش وقوع حوادث ناگوار رانندگی را شاهد باشیم.

۷۰ کیلومتر از پروژه‌های بزرگراهی استان تا پایان سال تکمیل می‌شود
حیدری تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بر اساس تأمین مسکن ابلاغی به تعداد ۱۵ هزار و ۸۸۳ واحد برای یک سال و ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد در چهار سال به همراه تکمیل پروژه‌های در حال اجرا به ویژه طرح‌های مشارکتی مسکن، حوزه بازآفرینی شهری و طرح‌های توسعه و عمرانی با استفاده از روش‌های نوین جز برنامه‌ریزی‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

وی افزود: تا پایان سال ۷۰ کیلومتر از پروژه‌های بزرگراهی استان تکمیل و برای بهره‌برداری تحویل مردم می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد اتمام ۵۴۰ واحد و شروع عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل ۲ پروژه مشارکتی تجاری با زیربنای بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اتمام تهیه طرح‌های جامع شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی و اصلاندوز و اتمام طرح تفصیلی اردبیل در سال‌جاری باشیم.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha