۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
۶۰ صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان کشور ایجاد شده است
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق:

۶۰ صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان کشور ایجاد شده است

کرج- دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: ۶۰ صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق در کشور ایجاد شده است.

به گزارش بازار به نقل از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام «پرویز کرمی» در نشست تخصصی با مدیران شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز اظهار داشت: در قانون جدید که در مجلس مصوب شده، شرکت های خلاق هم دیده شده اند که بر اساس این قانون امور این شرکت ها به معاونت علمی ریاست جمهوری واگذار شده است.

وی افزود: به استناد رکوردهای جهانی، ایران در زمینه شرکت های دانش بنیان اول منطقه است، چرا که زیست بوم این شرکت ها در ۱۰ سال اخیر شکل گرفته و توانمندی نیروی انسانی و توسعه شرکت ها و نظام تامین مالی برای این شرکت ها وجود دارد.

کرمی با اشاره به رتبه چهارم کشور در جهان در بخش تولید علم گفت: صندوق های پژوهش و فناوری فارغ از کار بانک ها در هر استان حداقل یک مورد وجود دارد که در هر موضوع عام یکی در دستور کار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن برشمردن صندوق های پژوهش و فناوری اعم از صنایع خلاق، سپهر و نوآوری اجتماعی اظهار داشت: به واسطه کمک ها به ویژه بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان ، امروز ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف و یک هزار و ۶۰۰ شرکت خلاق در کشور وجود دارد که از این تعداد شرکت خلاق حدود ۲۰۰ شرکت با طی یک مسیر موفق شده اند که امروز در زمزه شرکت های دانش بنیان در بیایند.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل گیری کارخانه ای تحت عنوان نوآوری و صنایع خلاق کرج در کرج تاکید کرد: امروز ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار گردش مالی صنایع خلاق در جهان است این در حالی است که ما فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله داریم و با وجود این فرهنگ چرا باید اجازه دهیم ترکیه از داشته ها و استادان و ادبیات ما به عنوان ماده خام ما مثل نفت و امثال آن استفاده کند و سریال بسازد.

وی افزود: از سوی دیگر ۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی اسباب بازی در جهان است که ۳۵۰ میلیون دلار در دوره تحریم ها به استناد گزارش گمرکات که عمدتا غربی و خارج ساخت می باشد وارد کشور شده است.

کرمی با بیان اینکه در انیمیشن، مدل و لباس و یادگیری و آموزش و گردشگری هم وضعیت به همین شکل است تصریح کرد: در حالی که در گردشگری بالاترین نرخ را در سطح فضاهای گردشگری میراثی در دنیا داریم اما حداقل درآمد را داریم چرا که نوآوری و فناوری وارد این حوزه نشده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: با وجود اینکه دنیا از تمام چیزهایی که وجود دارد ما داریم به راحتی درآمدزایی می کنند، اما ما باید نشان بدهیم که ناتوان نیستیم و در این بخش به خوبی می توانیم عمل کنیم.

کرمی در ادامه با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در زمان تحریم کشور را سرپا نگه داشتند گفت: کارخانه های نوآوری را امروز عمدتا به سمت صنایع هایتک بردیم و اگر کسی به دنبال کار نوآوری است می تواند در قالب این کارخانه ها فعالیت کند.

کد خبر: ۱۵۳٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha