۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
توقف افزایش قیمت جفت ارز USD/JPY در آستانه برگزاری دیدار بایدن و جروم پاول
تحلیل بازار فارکس؛

توقف افزایش قیمت جفت ارز USD/JPY در آستانه برگزاری دیدار بایدن و جروم پاول

با افزایش احتیاط معامله گران بازار فارکس برای گشودن معاملات جدید در این بازار پیش از انجام دیدار کلیدی و مهم جو بایدن و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، جفت ارز USD/JPY نیز رشد خود را متوقف کرد.

به گزارش بازار، با افزایش احتیاط معامله گران بازار فارکس برای گشودن معاملات جدید در این بازار پیش از انجام دیدار کلیدی و مهم جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، جفت ارز USD/JPY نیز رشد روزانه خود را در محدوده بالاترین سطح یک هفته ای خود حفظ کرده است. با این حال، جفت USD/JPY پس از رسیدن به بالاترین سطح هفتگی خود یعنی ۱۲۸.۳۰، با اندکی کاهش نرخ به ۱۲۸.۰۰ بازگشت.

شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز پس از جهش از پایین ترین سطح ماهانه، تلاش کرد تا بهبود وضعیت خود را تا حدود ۱۰۱.۷۰ افزایش دهد. حرکات کند و پر نوسان دلار می‌تواند به توقف افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و همچنین نگرانی‌های متفاوت پیرامون حرکت‌های بعدی فدرال رزرو مرتبط باشد؛ چراکه بر اساس اخبار منتشر شده، بایدن اخیراً اقداماتی را برای مبارزه با تورم در آمریکا در نظر گرفته است.

شایان ذکر است، نگرانی‌های ژئوپلیتیکی ناشی از تنش در اروپا و نگرانی‌های ناشی از بازگشت چین به بازارهای جهانی پس از اتمام دوران قرنطینه های کرونایی سفت و سخت در این کشور نیز بر قیمت USD/JPY نیز تاثیر گذار خواهد بود.

مهمتر از همه، به نظر می رسد اضطراب ایجاد شده در بازار پیش از دیدار بایدن-پاول، هرگونه حرکت صعودی برای این جفت را به چالش می کشد. همزمان، انتشار برخی آمارهای اقتصادی خوشبینانه در ژآپن نیز به افزایش ارزش ین این کشور در برابر دلار آمریکا کمک کرده است.

نرخ بیکاری ژاپن در ماه آوریل به ۲.۵ درصد در مقابل ۲.۶ درصد پیش بینی شده کاهش یافت و نرخ توسعه مشاغل خرده فروشی نیز افزایشی مشابه را در این کشور تجربه کرده است.

با این حساب، نرخ جفت ارز USD/JPY همچنان در مسیر خود در به چالش کشیدن سطح ۲۱-DMA ۱۲۸.۷۰ ادامه خواهد داد؛ مگر اینکه به زیر خط مقاومت سه هفته ای قبلی خود در حدود ۱۲۷.۱۵ کاهش یابد. در نمودار زیر می توانید نقاط مقاومت و حمایت USD/JPY را ملاحظه بفرمایید:

توقف افزایش قیمت جفت ارز USD/JPY در آستانه برگزاری دیدار بایدن و جروم پاول

کد خبر: ۱۵۳٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha