۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
تسریع در پرداخت تسهیلات نهضت ملی با قبول سندهای دفترچه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد
معاون بنیاد مسکن:

تسریع در پرداخت تسهیلات نهضت ملی با قبول سندهای دفترچه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد

معاون بنیاد مسکن گفت: همکاری سازمان ثبت برای پذیرش اسناد دفترچه‌ای در قراردادهای مشارکتی طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند منجر به تسریع در اجرای پروژه‌ها و تحقق شعار دولت سیزدهم برای تولید مسکن شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص همکاری بانک‌ها در ارایه تسهیلات به متقاضیان معرفی شده توسط بنیاد برای اتصال به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و همچنین دیگر سازمان‌ها، اعلام کرد: همکاری بانک‌ها در خصوص ارایه تسهیلات به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون مناسب بوده است و در اینباره مشکلی وجود ندارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: حدود ۴۵ هزار نفر از افراد متقاضی نهضت ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن برای دریافت تسهیلات و اتصال به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به بانک معرفی شده است که تاکنون ۲۲ هزار واحد با بانک‌ها عقد قرارداد کرده‌اند.

وی در بیان تاخیر در عقدقرارداد بانک‌ها با متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد مسکن گفت: در قراردادهای مشارکت سند باید در دفترخانه اسناد رسمی در رهن بانک قرار بگیرد که دفترخانه تنها سندهای ترک برگ را مورد پذیرش قرار می‌دهد. در حالیکه در شورای‌عالی مسکن در آبان‌ماه ۱۴۰۰ مصوب شد تا سندهای دفترچه‌ای نیز برای ارایه تسهیلات در رهن بانک قرار بگیرد.

سهرابی با تاکید بر اینکه پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی برای همکاری ادارات ثبت در پذیرش اسناد دفترچه‌ای موثر است از قول مساعد وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری با سازمان ثبت و اسناد کشور برای اجرای مصوبه آبان‌ماه ۱۴۰۰ دراینباره خبر داد.

به گفته وی، همکاری سازمان ثبت برای پذیرش اسناد دفترچه‌ای در قراردادهای مشارکتی طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند منجر به تسریع در اجرای پروژه‌ها و تحقق شعار دولت سیزدهم برای تولید مسکن شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha