۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
پرداخت تسهیلات آنلاین ضرورتی مهم برای مدرن‌سازی نظام بانکی
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

پرداخت تسهیلات آنلاین ضرورتی مهم برای مدرن‌سازی نظام بانکی

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: سیستم سنتی بانکداری مدت‌هاست که منسوخ شده و امروز کارآمد و کارایی خود را از دست داده، پس باید تن به سیستم نوین بانکی و شفافیت تمام خدمات بانکی به واسطه آنلاین شدن دهیم.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، عزت‌الله یوسفیان ملا کارشناس مسائل اقتصادی، درباره بانکداری الکترونیک و آنلاین شدن پرداخت تسهیلات بانکی اظهار داشت: یکی از اقداماتی که بانک مرکزی باید در دستورکار خود قرار دهد، اصلاح نظام بانکی در راستای آنلاین شدن پرداخت تسهیلات و الکترونیکی شدن تمام خدمات بانکی است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی اصلاح نظام بانکداری را یک نقطه‌قوت برای شفافیت و پیشرفت اقتصادی کشور لحاظ کرده، لذا در همین راستا باید شفافیت اقتصادی از طریق ابزارهای کارآمد و مورد نیاز و مرسوم در نظام بانکداری کشورهای توسعه‌یافته پیگیری شود که یکی از این ابزارها همین فضای شبکه‌ای و یا فضای مکانیزه بانکی است.

این نماینده سابق مجلس دهم معتقد است که اقتصاد ایران نیازمند یک تحول اساسی است و این تحول باید از بانک‌ها شروع شود و حتی با تحول در نظام بانکی می‌توان این در بازار سرمایه هم تحول ایجاد کرد.

وی بیان کرد: باید تمام بانک‌های دولتی و خصوصی تمام تسهیلات و خدمات بانکی را به‌صورت آنلاین پرداخت کنند تا زمینه و بسترهای لازم برای شفافیت در کشور فراهم شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در بخش پایانی این گفت‌وگو درباره سهام عدالت و تأثیرگذاری آن بر اقتصاد خانواده‌ها گفت: من فکر می‌کنم امروز ارزش سهام عدالت حداقل ۱۴ میلیون تومان است که ۶۰ درصد از آن قابلیت خرید و فروش در بازار سهام را دارد و از طریق بانک می‌توان آن را به فروش رساند. به باور من باید ۱۰۰ درصد این سهام برای خانواده‌ها آزاد شود تا بتوانند آن را به فروش برسانند و از سوی دیگر باید زمینه‌ها و شرایط لازم برای توثیق این سهام فراهم شود، هرچند رقمی چشمگیری نیست اما خانواده‌های ضعیف می‌تواند از این طریق نیاز مقطعی خود را برطرف کنند و از همه مهمتر اینکه ارزش سهام عدالت بعد از مدتی افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۱۵۳٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha