۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
استمرار رکود صنعت ساختمان با تصمیمات هیجانی| درآمدهای محلی ملاک تعیین عوارض باشد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

استمرار رکود صنعت ساختمان با تصمیمات هیجانی| درآمدهای محلی ملاک تعیین عوارض باشد

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: شهرداری باید در عوارض شهری تصمیمات اصلاحی به دور از فضای هیجانی و متناسب با درآمدهای محلی اتخاذ کرده تا زمینه رکود صنعت ساختمان بیش از این فراهم نشود.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته شاهد تصویب لایحه افزایش عوارض شهری هم در قیمت منطقه ای ها و هم در ضرایب آن بودیم.

رئیس انجمن انبوه‌سازان گلستان افزود: اخیراً شورای شهر مصوبه ای داشته که موجبات جرح و تعدیل در مصوبه افزایش سه برابری عوارض شهرداری را فراهم آورده است بر این اساس اگر این مصوبه در فرمانداری تایید شود ما تا مرداد ماه صرفا ۶۰ درصد افزایش عوارض خواهیم داشت و متعاقبا و مجدداً عوارض سه برابر خواهد شد.

وی بیان کرد: این فعل و انفعالات به نظر می رسد با دو رویکرد انجام شده است؛ نخست این که که سازندگان به تدریج، خود را با افزایش های غیرمتعارف عوارض سه برابری تطبیق دهند و دیگر اینکه شهرداری از این فرصت و بازه زمانی کوتاه استفاده کرده و به واسطه تعجیل و شتاب سازندگان در اخذ پروانه ساختمانی درآمدهایی را در کوتاه مدت تحصیل کند.

این فعال صنعت ساختمان اضافه کرد: قطعا این نوع تصمیمات که نگاه کوتاه مدت و صرفاً درآمدزایی دارد غیرکارشناسی و فاقد اثرات مثبت و تاثیرگذار خواهد بود و اعتقاد داریم که نوع تصمیمات در وضع عوارض شهری باید راهبردی بوده و از پایداری و استمرار بیشتری بهره مند باشد.

مرتضوی گفت: باید تصمیمات اصلاحی به دور از فضای هیجانی و متناسب با فضای ساخت و ساز و نرخ تورم عمومی و شرایط حاکم بر جامعه و درآمدهای محلی اتخاذ شده و نهایتاً موجبات تعمیق رکود در صنعت ساخت و ساز و خروج سازندگان از این چرخه را بیش از این فراهم نکند.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha