۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
بیشتر نانوایان مازندران توان تامین آرد با هزینه های میلیونی را ندارند
در گفتگو با بازار؛

بیشتر نانوایان مازندران توان تامین آرد با هزینه های میلیونی را ندارند

تنکابن- نوروزی، رئیس اتحادیه نانوایان تنکابن با اشاره به افزایش قیمت آرد گفت: بیشتر نانوایان با درآمد اندک توان تامین آرد با هزینه های میلیونی را ندارند و نمی توانند وام بگیرند.

ذکریا نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش نرخ آرد گفت: بیشتر نانوایان با درآمد اندک تواند تامین آرد را ندارند و نمی توانند به عنوان مثال بیش از ۶۷ میلیون تومان برای خرید ۱۰۰ کیسه آرد در ماه پرداخت کنند.

وی گفت: نانوایان باید طی بازه زمانی ۲۰ روزه نسبت به پرداخت مبلغ آرد اقدام کنند که کم است و قرار شد این بازه زمانی به ۴۵ روز افزایش یاید تا نانوایی مبلغ را تامین و پرداخت کند.

وی ادامه داد: قیمت آرد در کارخانه با نرخ سود ۱۵ درصد ۶۲۰ هزار تومان و ۱۸ درصد ۶۴۰ هزار تومان است و این آرد تا به دست نانوایی درغرب استان از جمله تنکابن برسد بایدد کرایه ماشین و حمل ونقل بیشتری پرداخت کند.

نوروزی یادآور شد: این درحالی که هزینه تمام شده آرد برای نانوایی استان در شرق و غرب باید یکسان باشد و زیرا نرخ نان دو نانوا یکی است.

رئیس اتحادیه نانوایان تنکابن گفت: نانوا برای خرید ۱۰۰ کیسه آرد باید ۶۷ میلیون تومان پول در ماه پرداخت کند و تامین این هزینه برایش سخت است و نرخ تسهیلات خرید نیز کمتر از ۱۵ درصد نخواهد بود و کجای دنیا به نانوا وام برای تامین نان مردن داده می شود.

وی با اظهار اینکه اگر طرح درست اجرا و حق نانوا به موقع و سروقت داده شود، این طرح خوب و جامع است زیرا جلوی ضایعات آرد و نان گرفته می شود، گفت: همچنین طی ماه چند روز اینترنت قطع است و این سبب خلل در کار نانوایی ها ایجاد می کند.

نوروزی با بیان اینکه طرح پرداخت الکترونیک نرخ نان در زنجان و قزوین اجرا شده است، گفت: اجرای درست آرد سبب ذخیره سازی مناسب آرد و جلوگیری از فروش خارج از برنامه می شود.

بیش از پنج هزار واحد نانوایی در مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha