۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
تقسیم یارانه های تخصیصی باید بر اساس سرانه جمعیتی باشد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

تقسیم یارانه های تخصیصی باید بر اساس سرانه جمعیتی باشد

وقف چی، نماینده مردم زنجان در مجلس معتقد است تقسیم یارانه‌های تخصیصی آب، برق، گاز، بنزین و کالاهای اساسی باید بر اساس سرانه جمعیتی باشد تا فقر و حاشیه نشینی از بین برود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی وقف چی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، دوم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هفته معلم و کارگر گفت: اینجانب مدافع عملی نظام، رهبری، خون شهدا و ارزش ها در طول دوره نمایندگی خود بوده و از مقامات قضایی استان استدعا دارم به ادعاهای بی پایه هیأت اجرایی شهرستان زنجان رسیدگی کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کوچک ترین خیانتی نسبت به سوگندی که یاد کرده ام از نظر مالی، اخلاقی و سیاسی نکرده و اعلام می کنم در ۴ سال دوره نمایندگی حتی کوچک ترین فعالیت اقتصادی شرعی و قانونی نداشته ام چرا که رسالت سنگینی در حوزه نمایندگی داشته ام.

وی ضمن تشکر از تمام دستگاه ها و افرادی که با ویروس کرونا مقابله کرده اند، گفت: متأسفانه این باور تحقق نیافته که پایه و اساس یک نظام پایدار بر پایه عدالت در همه ابعاد است و مقام معظم رهبری نیز بارها بی عدالتی به خصوص در توزیع ثروت را به مسئولان تذکر داده اند.

وقف چی ادامه داد: با وجود اینکه بیش از یک قرن است نفت مردم را می فروشیم و سالانه میلیاردها تومان درآمد کسب می کنیم اما هنوز مردم بسیاری محروم هستند چرا که ثروت به صورت عادلانه توزیع نمی شود اما باور داریم مجلس یازدهم این موارد را رعایت می کنند تا چالش های پیش روی کشور مرتفع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: حذف انحصار، رانت و فساد در اقتصاد تنها راه اصلی است که باید پیش گرفت و حذف هرگونه اختلاف قیمت ارز در کشور و تک نرخی کردن ارز نیز ضروری است چرا که این ارز به کالاهای اساسی به بهانه نفع عامه مردم باعث شده به ضرر مردم تمام شود.

وی ادامه داد: تقسیم یارانه های تخصیصی آب، برق، گاز، بنزین و کالاهای اساسی باید بر اساس سرانه جمعیتی باشد که با این اقدام ثروت ملی عادلانه توزیع می شود و فقر و حاشیه نشینی از بین می رود.

وقف چی افزود: با افزایش بهره وری در نیروی انسانی و به حداقل رساندن هزینه جاری دولت ها و بر اساس تأکید مقام معظم رهبری حتما باید شرح وظایف مشترک فقط به یک ارگان واگذار شود تا از موازی کاری جلوگیری شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان زنجان ادامه داد: اگر معتقدیم، فرزندانمان بزرگ ترین سرمایه های مادی و معنوی هستند و آنها را به دست فرهنگیان می سپاریم باید دغدغه مادی آنها را نیز در نظر داشته باشیم و شرایط برابر را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: در ارتباط با ساماندهی مسکن ضرورت دارد با توجه به قوانین قبلی در راستای پرداخت مالیات برای زمین های خالی و افرادی که چند منزل دارند، عمل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در ارتباط با موضوع شعار سال و جهش تولید نیز ضرورت دارد قوانینی تصویب شود که واگذاری زمین و آب، برق و گاز رایگان به افرادی که شایستگی دارند صورت گیرد.

کد خبر: ۱۵٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha