۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
ارتباط بخش‌ خصوصی ایران و تاجیکستان فعال‌تر شود
رئیس‌ جمهور تاجیکستان:

ارتباط بخش‌ خصوصی ایران و تاجیکستان فعال‌تر شود

رئیس‌ جمهور تاجیکستان گفت: راه‌اندازی همکاری‌های گسترده در منطقه‌های آزاد و شهرک‌های صنعتی دو کشور به نفع هر دو طرف است.

به گزارش بازار، امامعلی رحمان روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با آیت الله رئیسی با قدردانی از دعوت رئیس جمهور ایران به این سرزمین باستانی گفت: در آغاز سال ۳۰ سالگی برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را جشن گرفتیم تاجیکستان و ایران در این دوره برای یافتن راه‌های تحکیم و توسعه مناسبت‌های فراگیر و تأمین گسترش آن به تدبیر عملی اندیشیده و به سطح بالایی رسیدند.

وی افزود: ملاقات ما ادامه تلاش‌های پیوسته دو جانبه است و در دایره برنامه این سفر ما در فضای حسن تفاهم، اعتماد و احترام همدیگر، گفت‌و شنودهای مفیدی داشتیم و مسأله‌های مهم همکاری دو کشور را بررسی کردیم و براین باوریم بسته صنعت‌های نویی که در حاشیه این سفر در حوزه های اقتصاد، تجارت، نقلیات، انرژی و دیگر حوزه ها به امضا رسیده است، منفعت‌های طرفین را در برمی‌گیرد و برای تقویت روابط دو کشور بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رئیس‌جمهور تاجیکستان گفت: با توجه به توافق‌های قبلی و برنامه‌های درازمدت همکاری‌های اقتصادی و تجارتی تا سال ۲۰۳۰، امروز سندهایی برای تشکیل شورا و کمیته مشترک سرمایه‌گذاری به امضا رسید.

رحمان اظهار داشت: این تفاهم نامه‌ها با همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجارتی و فرهنگی تکانی تازه خواهد بخشید و امیدواریم با توجه به ارزش‌های مشترک تاریخی و تمدنی، رشد روابط را شاهد باشیم.

وی افزود: تقویت گفت وگوهای سازنده سیاسی بین دو دولت زیر سایه تحکیم فضای حس تفاهم و اعتماد نقش مهمی دارد و با منفعت دو جانبه سازگار دانسته شد. گسترش همکاری‌ها، زمینه‌های مساعد این روند ارزیابی می‌شود و به منظور گسترش همکاری‌ها تکمیل ساختار معاملات تجارتی دو جانبه، تلاش‌های بیشتری را می طلبد.

رئیس‌جمهور تاجیکستان تصریح کرد: در ساحت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری، فعال شدن رابطه‌های بخش خصوصی دو کشور ایران و تاجیکستان تأکید می‌شود و راه‌اندازی همکاری‌های گسترده در منطقه‌های آزاد و شهرک‌های صنعتی دو کشور به نفع هر دو کشور است.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha