۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
 پیش‌بینی صادرات یک میلیارد دلاری از زنجان
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان خبر داد؛

پیش‌بینی صادرات یک میلیارد دلاری از زنجان

زنجان- رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، با بیان اینکه پیش‌بینی امسال در حوزه صادرات حدود یک میلیارد دلار است،گفت: قطعاً این ظرفیت در استان وجود دارد.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه معادلات اقتصادی یک حرکت دو سویه است که عرضه و تقاضا دو سوی آن را تشکیل داده و با این کار عملاً در کار عرضه و تقاضا اشکال ایجاد می‌کنیم،گفت: قرار گرفتن ارز ترجیحی در اختیار افراد خاص باعث به چالش کشیده شدن و به نوعی ایجاد مشکل می‌شد اما با حذف ارز ترجیحی شاهد تکاپویی مثبت در اقتصاد خواهیم بود و امیدوار هستیم اصلاح رویه‌ها به گونه‌ای باشد که به سمت تک نرخی شدن حرکت کنیم که خیلی از مسائل و مشکلات به تبع آن حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: معتقدیم دولت با این تفکر می‌تواند به سمت تک نرخی شدن ارز گام بردارد و اگر این مهم اتفاق بیفتد، بسیاری از مشکلاتی که فعالان اقتصادی با آن دست به گریبان هستند، مرتفع خواهد شد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه هر سال شاهد نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب هستیم، افزود: در چند سال اخیر همه شعارهای سال برگرفته از مقوله تولید است که این خود نشان می‌دهد موضوع تولید و اشتغال جزو دغدغه‌های اصلی کشور به شمار می‌رود.

رنگ‌رونا با یادآوری اینکه امسال نام‌گذاری حکیمانه‌ای به عنوان شعار سال صورت گرفت، گفت: پیش از این نیز اعلام کرده بودیم که چاره‌ای جز استفاده از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم و ابتدا به ساکن باید زنجیره‌های تولید را تکمیل کنیم، در ثانی باید با حداقل تغییرات و بر اساس دانش فنی که شرکت‌های دانش‌بنیان دارند، قادر خواهیم بود تولید را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به دانش روز در عرصه صنعت و خدمات حرکت‌های بسیار خوبی دارند، خاطرنشان کرد: حتی برخی از این شرکت‌های دانش‌بنیان که در استان زنجان نیز مستقرند، در حوزه صادرات فعال هستند که این نشان‌دهنده آن است که عملاً این شرکت‌ها قادر به ارائه خدمت و نیز ایجاد واحدهای تولیدی به روز بوده و نیازمند برخی حمایت‌ها برای رسیدن به عرصه تجاری‌سازی هستند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه پیش‌بینی امسال در حوزه صادرات حدود یک میلیارد دلار است و امیدواریم به این هدف‌گذاری دست یابیم، عنوان کرد: قطعاً این ظرفیت در استان وجود دارد، کما اینکه در سال گذشته توانستیم صادرات را از مرز نیم میلیارد دلار عبور دهیم، لذا سعی بر این است در همه حوزه‌ها و با حفظ وضعیت موجود در حوزه صادرات نسبت به پیدا کردن بازارهای هدف صادراتی جدید، ایجاد ارتباطات تجاری با سایر کشورها و ... امسال برنامه‌ریزی شده است تا حرکت‌هایی را انجام دهیم.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha