۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
دیدگاه سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان سنتی است
رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

دیدگاه سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان سنتی است

گرگان- غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت:دیدگاه سرمایه‌گذاری سنتی از معضلات حوزه دانش بنیان است به عبارتی سرمایه گذاران پذیرش ریسک بالای شکست را ندارند و به دنبال موفقیت بالا هستند.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ظرف دو سال اخیر جذب سرمایه برخی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در استان در انجام شده، اظهار کرد: در حال حاضر سه شرکت دانش بنیان استان در حال مذاکره برای جذب منابع مالی با سرمایه‌گذار خارج از استان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: مسأله مهم در برخی از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، نبود زیرساخت و آمادگی لازم برای جذب سرمایه‌گذار است.

وی اضافه کرد: متأسفانه چندین بار مذاکره سرمایه‌گذاری خطرپذیر به دلیل کمبود زیرساخت در شرکت‌ها و استارتاپ‌ها موفق نبوده به همین خاطر واحدها با بلوغ بیشتر به سمت مذاکرات سوق داده می‌شوند.

غفاری ادامه داد: تلاشمان بر این است تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم، ضعف شرکت‌ها رفع شود و آن‌ها برای مذاکره با سرمایه‌گذار آماده شوند.

وی با بیان این نکته که دراستان تیم درحال مذاکره و آماده جذب سرمایه داریم، افزود: قرار بر این شد هنگامی که تیم‌ها از آمادگی لازم برخوردار شدند رویداد سرمایه‌گذاری در سطح ملی به میزبانی گلستان برگزار شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ضمن یادآوری این مطلب که سرمایه‌گذاران حوزه استارتاپ و شرکت‌های دانش بنیان خاص هستند، افزود: به عبارتی سرمایه‌گذار باید بپذیرد که سرمایه‌گذاری در این حوزه ریسک ۹۰ درصدی دارد.

وی ادامه داد: در دنیا سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌ها ۹۰ درصد احتمال شکست وجود دارد. به همین دلیل بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را ندارد.

به گفته غفاری، افرادی که دراین حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند باید علاقه به سرمایه‌گذاری پرخطر داشته باشد و پذیرای ریسک بالای در جهت موفقیت باشند و سپس به این حوزه وارد شوند.

وی خاطر نشان کرد: صندوق‌ها و نهادهایی هستند که با مجوز، سرمایه‌گذاری پرخطر انجام می‌دهند اما آن‌ها هم به دنبال سرمایه‌گذاری با ریسک پایین و درصد موفقیت بالا هستند که این اصلاً سرمایه‌گذاری خطرپذیر به شمار نمی‌رود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تأکید کرد: باید فکری شود تا سرمایه‌گذار پرخطر واقعی داشته باشیم و از طرفی صندوق‌های پژوهش و فناوری خطرپذیری با ریسک ۹۰ دردصدی را پذیرا باشند.

وی افزود: دیدگاه سرمایه‌گذاری سنتی در این حوزه از معضلاتی است که وجود دارد یعنی پذیرش ریسک بالای شکست را ندارند و نگاه به طوری است که به دنبال موفقیت بالا هستند.

غفاری ادامه داد: یکی از فرهنگ‌هایی که باید در جامعه ایجاد شود فرهنگ سرمایه‌گذاری پرخطر است که با توجه به قانون جهش تولید برای شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در هفته گذشته ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه ابلاغ قانون جدید مسیر تازه‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایجاد کرده، افزود: مفاد این قانون سرمایه‌گذار پرخطر را توجیه می‌کند بدین صورت که اگر سرمایه گذاردر این حوزه سرمایه‌گذاری پرخطر انجام دهد دولت این سرمایه‌گذاری را به عنوان مالیات سرمایه‌گذار تلقی می‌کند.

کد خبر: ۱۵۳٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha